<\/HEAD>
Hallo,<\/P>
<\/P>
Ik ben op zoek geweest naar documentatie die het proces uitlegt om een nieuw assettype toe te voegen in het Utility Network, maar ik heb geen details gevonden over hoe dit te doen anders dan simpelweg het bijwerken van het attribuutdomein dat is toegewezen aan het Asset Type-veld op subtypeniveau. Hier is de lijst met stappen die ik moest doen om het attribuutdomein bij te werken, waarvan vele niet genoemd worden in de documentatie, en uiteindelijk toonde de ElectricNetworkEditor-kaart die de utility network service gebruikt het nieuwe assettype niet:<\/P>
<\/P>
- De netwerktopologie uitgeschakeld. Om andere attribuutdomeinen bij te werken hoefde ik dit niet te doen, maar de eerste keer dat ik probeerde het domein asset type bij te werken met de topologie ingeschakeld kreeg ik een foutmelding. Belangrijk detail dat nergens in de beschikbare documentatie wordt genoemd. <\/LI>
- De service voor de utility network weblaag gestopt om de tabellen te ontgrendelen en het domein met het gewenste assettype te kunnen bijwerken.<\/LI>
- De nieuwe code en beschrijving toegevoegd aan het asset type domein volgens de aanbeveling om een unieke code te gebruiken om conflicten met bestaande assettypes in andere subtypen te voorkomen.<\/LI>
- De wijzigingen in het domein opgeslagen. Aangezien het domein al was toegewezen aan het Asset Type-veld op subtypeniveau, heb ik het domein niet opnieuw toegewezen aan het Asset Type-veld. Bij het bijwerken van andere attribuutdomeinen hoefde ik het domein nooit opnieuw toe te wijzen aan het veld om de wijzigingen te zien, dus volgde ik dezelfde logica.<\/LI>
- De service opnieuw gestart en de netwerktopologie ingeschakeld.<\/LI>
- Naar de Asset Group gegaan met het gewijzigde Asset Type, maar het nieuwe assettype was niet beschikbaar.<\/LI>
- Geprobeerd de symboliek bij te werken maar de nieuwe code voor het toegevoegde assettype was daar ook niet beschikbaar.<\/LI>
- Teruggegaan naar de databaseverbinding om te controleren of de wijzigingen in het domein asset type waren opgeslagen, en dat was positief.<\/LI>
- De topologie weer uitgeschakeld en de tool "Assign Domain to Field" uitgevoerd om het bijgewerkte domein af te dwingen naar het subtype en veld van interesse. De tool draaide zonder fout.<\/LI>
- De topologie weer ingeschakeld. Toen opnieuw de laag gecontroleerd op het nieuwe assettype, maar er veranderde niets.<\/LI>
- De databaseverbinding vernieuwd. Ook de gegevensbron voor alle lagen op de kaart opnieuw ingesteld. Nog steeds verscheen er geen nieuw assettype.<\/LI><\/OL>
<\/P>
De onderstaande afbeeldingen tonen enkele van de stappen in Arcgis Pro.<\/P>
<\/P>
Afbeelding die het gewijzigde domein toont.<\/P>
<\/P>
<\/P>
Afbeelding die het domein toont dat is toegewezen aan het asset type veld op subtypeniveau, ook weerspiegelt de asset group op de kaart niet het nieuwe assettype (LV Handhole).<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>
De Electric Utility Network Foundation advance modelling considerations bevat deze informatie over asset types:<\/P>
<\/P>
<\/P>
Uit de Utility Network configuratiedocumentatie:<\/P>
<\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>