Ik ondervind enkele problemen met Adjoint Catchment Processing (stap 4.14) volgens de Arc Hydro Stormwater gids V2 te vinden hier<\/A>. Ik heb gecontroleerd en bevestigd dat er geen sink point features bovenop stream grid cells zijn na stap 4.5. Nadat ik had opgemerkt dat de drainage line GridID niet overeenkwam met de output link raster GridID, heb ik ze handmatig aangepast om overeen te komen. Ik merkte ook op dat DrainID null was binnen de Drainage Lines featureclass, dus heb ik een spatial join gedaan om de HydroID van de basins toe te voegen - dit deed niets omdat ze automatisch worden teruggezet naar null waarden elke keer dat het Adjoint Catchment Processing tool wordt uitgevoerd. Bij stap 4.15 draait het Adjoint Catchment Processing tool zonder foutmelding maar blijft hangen in een eindeloze lus waarbij het bericht zonder einde wordt weergegeven:<\/P><\/P>"Level 1: Processing 9 drainage line(s) with no associated catchment..."<\/P><\/P>Ik heb het 30 minuten laten draaien voordat ik stopte omdat de berichten niet waren veranderd en meer dan 500 keer waren herhaald.<\/P><\/P>Bedankt voor het lezen, alle hulp of tips worden zeer gewaardeerd!<\/P><\/BODY><\/HTML>
<\/P>
"Level 1: Processing 9 drainage line(s) with no associated catchment..."<\/P>
Ik heb het 30 minuten laten draaien voordat ik stopte omdat de berichten niet waren veranderd en meer dan 500 keer waren herhaald.<\/P>
Bedankt voor het lezen, alle hulp of tips worden zeer gewaardeerd!<\/P><\/BODY><\/HTML>
In Arc Hydro, each Drainage Line should have one associated Catchment, so it looks like you have some data issues. The AdjointCatchment tries to "fix" this and keep going until a high number of loops with no changes are reached. This is to deal with large datasets to make sure we do not get out too early.
If you do not have that many catchments then you can cancel the tool and look for Drainage Line having DrainID set to Null to understand what is going on and why you do not have the 1 to 1 relationship.
If all DrainIDs are null, then your GridID are out of synch. Note that when combining StreamLink and SinkLink, you need to pass the DrainageLine as input to keep its GridIDs in synch with the Link grid.
I hope this helps.
Christine Dartiguenave
Esri Water Resources Team
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.