<\/HEAD>
Ik ervaar verschillen bij het exporteren van features naar PDF vanuit ArcMap en het gebruik van een standalone python-programma. In principe selecteer ik een feature uit een laag, zoom ik in op de geselecteerde extent, wijzig ik de schaal van de dataframe en exporteer ik de afbeelding naar een pdf vanuit PAGE_LAYOUT-weergave - iets vrij eenvoudigs.<\/P>
<\/P>
Het probleem dat ik heb is dat alles binnen ArcMap prima werkt. In de pagina-indelingweergave ziet alles eruit zoals verwacht, en eenmaal geëxporteerd ziet het er geweldig uit.<\/P>
<\/P>
Ik probeer dit te automatiseren, dus na het bouwen van een standalone python-programma exporteert het zoals het hoort, maar de schaal wijkt ongeveer 200,0 af.<\/P>
<\/P>
Hier is een fragment van mijn code:<\/P>
<\/P>
mxd = arcpy.mapping.MapDocument("C:\Path\To\MxdFile.mxd")
dataFrames = arcpy.mapping.ListDataFrames(mxd)
df = dataFrames[0]
layers = arcpy.mapping.ListLayers(mxd, "*", df)
for layer in layers:
if layer.name == "LayerIWantToUse":
break
if layer.name != "LayerIWantToUse":
raise Exception("Kan laag niet vinden.")
arcpy.SelectLayerByAttribute_management(layer, "CLEAR_SELECTION")
query = "OBJECTID = 1"
layer.definitionQuery = query
arcpy.SelectLayerByAttribute_management(layer,"NEW_SELECTION", query)
df.zoomToSelectedFeatures();
df.scale = 2400.0
fileName = r"Python_2400.pdf")
arcpy.mapping.ExportToPDF(mxd, fileName, "PAGE_LAYOUT", 1056, 1632)
<\/SPAN><\/PRE><\/P>De schaal waarmee het daadwerkelijk exporteert lijkt 1:2200 te zijn in plaats van 1:2400 zoals het zou moeten zijn. Ik heb beide afbeeldingen bijgevoegd om de verschillen te laten zien.<\/P><\/P>Ik heb gemerkt dat als ik de MXD opsla met een andere schaal (bijvoorbeeld 1:100000) en met ArcMap in "Data View", ik schaalproblemen heb. Als ik ervoor zorg dat "Layout View" is geselecteerd, de schaal wijzig naar 1:2400 en de MXD opsla, heb ik geen schaalproblemen.<\/P><\/P>Ik heb verschillende forumberichten hierover gezien, sommigen zeggen dat het een bug is die in 10.1 had moeten worden opgelost, maar niemand met echte uitleg waarom er schaalproblemen zijn.<\/P>Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt? <\/P><\/BODY><\/HTML>