<\/HEAD>
Ik heb een enorme hoeveelheid Sentinel 2 level 2A-gegevens zoals gedownload van de Copernicus hub. De gegevens bevatten beelden met een resolutie van 10, 20 en 60 m. In het goede oude ArcMap (10.8) kan ik al deze gegevens als multispectrale beelden openen door het Sentinel XML-bestand te openen en te kiezen voor het 10, 20 of 60 m pakket. In Pro 2.5 kan ik alleen de 10 m gegevens openen, met slechts 4 banden. "Add data" toont alle pakketten die in de XML worden genoemd ("BOA Reflectance-20 m" enz.), maar - anders dan in ArcMap - kunnen ze niet worden toegevoegd.<\/P>
Niet ideaal, maar ik kan ermee leven - ik heb ArcMap. Toch vraag ik me af waarom dit niet is geïmplementeerd in de "moderne" Pro-omgeving...<\/P>
Serieuzer is dat ik noch met ArcMap noch met Pro de gegevens naar een mozaïekdataset kan brengen. Bij het maken van de mozaïekdataset gebruik ik de productdefinitie "Sentinel 2 MSI", maar later, bij het proberen toe te voegen van de Sentinel 2 level 2A-gegevens, worden rasters gevonden maar niet toegevoegd. Het lijkt erop dat alleen Sentinel 2 level 1-gegevens worden ondersteund, wat een serieus nadeel is.<\/P>
Weet iemand a) of dit een algemeen gebrek is (level 2 wordt niet ondersteund), of dat het mijn specifieke probleem is?, b) of er een oplossing is om de 20m-gegevens in Pro te openen (natuurlijk kan ik een individuele 20m-band als jp2-laag in panchromatisch openen, maar dat helpt niet, ik heb een multispectrale laag nodig), c) hoe ik alle banden op alle resoluties naar een mozaïekdataset kan brengen?<\/P><\/BODY><\/HTML>