<\/HEAD>
Ik ben stroompaden aan het afleiden op een hu12-bij-hu12 schaal. Met de volgende workflow heb ik met succes stroompaden afgeleid voor een handvol subbekkens, dus ik begrijp niet waarom mijn methoden nu niet werken.<\/P>
<\/P>
Stap 1: (LAS naar DEM) Ik begon met het instellen van mijn gefilterde LAS-bestanden op alleen grondpunten. Ik heb een kale aarde DEM afgeleid met de LAS Dataset To Raster tool, gebruikmakend van een Triangulatie Interpolatietype (Natural_Neighbor, No_Thinning), Output Data Type = FLOAT, en Sample\/Cell Size = 1 ft (ja, het duurde even, haha). Dit leverde een DEM op die er behoorlijk goed uitzag... ik heb zelfs contourlijnen afgeleid, die zeer vergelijkbaar waren met reeds bestaande contourlijnen. (Bijlage 1) (schaal = 1:50.000)<\/P>
<\/P>
Stap 2: (DEM HERCONDITIONERING) Ik gebruikte mijn afgeleide DEM, een polyline als mijn stroominvoer (afgeleid van geomorphon-analyse... ik denk niet dat de polyline het probleem is, die ziet er geweldig uit. Als mijn afgeleide stromen meer leken op mijn geomorphon-gebaseerde stromen, zou ik dolblij zijn.), een stroombuffer van 5, een zachte daling\/verhoging van 10, en een scherpe daling\/verhoging van 10. (AGREE resultaten = Bijlage 2)<\/P>
<\/P>
Stap 3: (Vullen van putten) Alle putten gevuld. (Bijlage 3)<\/P>
<\/P>
Stap 4: (Stroomrichting) (Bijlage 4)<\/P>
<\/P>
Stap 5: (Stroomaccumulatie) Hier lijkt het erop dat dingen vreemd beginnen te worden. Die grote horizontale sneden waar de stroompaden splitsen zijn niet accuraat. (Bijlage 5a) (ingezoomd 1:5.000) (zelfde schaal DEM = Bijlage 5b)<\/P>
<\/P>
Stap 6: (Stroomdefinitie) Ik ben gewoon gegaan met de standaardinstelling van Arc Hydro, wat voor deze data 859555 cellen was (Bijlage 6 toont de polyline afgeleid van de Stream Definition raster)<\/P>
<\/P>
Dus... wat is er aan de hand? Deze methode werkte tot nu toe heel goed, en hier krijg ik enkele verschrikkelijk afwijkende lijnen. Ideeën? <\/P>
<\/P>
De resulterende lijnen lijken verschoven. In Bijlage 6 is geel = mijn stroompaden en roze = NHD. Mijn lijnen komen ook duidelijk niet overeen met mijn gegenereerde DEM. Ten slotte, waar mijn stroompaden splitsen, zijn er enorme horizontale sneden.<\/P>
<\/P>
Wat is er aan de hand???<\/P><\/BODY><\/HTML>