Onze organisatie probeert CCTV Manager te gebruiken om de resultaten van onze rioolinspecties die we van onze aannemer ontvangen weer te geven. Ik heb de Utility Solutions toolbox (versie 2.2.4) geïnstalleerd in ArcGIS Pro (versie 2.5) en ook de voorbeeldgegevens gedownload om mee te experimenteren en te leren hoe de CCTV-tools werken. We kwamen er snel achter dat we de Import Access Tables<\/STRONG> GP-tool niet konden gebruiken omdat we nog steeds 32-bit Microsoft Office 365 draaien, dus door het doornemen van de Veelgestelde Vragen van de CCTV Manager help vond ik de oplossing:<\/P><\/P><\/P><\/P>Daarna ben ik naar ArcMap (versie 10.7.1) gegaan en heb de Create File GDB<\/STRONG> GP-tool uitgevoerd om een nieuwe file geodatabase aan te maken en vervolgens de Table to Table<\/STRONG> GP-tool gebruikt om alle tabellen van de Sample_v6.mdb<\/STRONG> naar deze nieuwe FGDB over te zetten. Daarna ben ik teruggegaan naar ArcGIS Pro en probeerde ik de Generate CCTV Pipe Features<\/STRONG> GP-tool uit te voeren, maar kreeg de volgende fouten:<\/P><\/P>Vervolgens opende ik de attributentabellen van zowel de INSPECTIONS als CONDITIONS tabel en dit is wat ik vond:<\/P><\/P><\/P>Het lijkt erop dat de Table to Table<\/STRONG>-tool het InspectionID veld in de INSPECTIONS tabel en het ConditionsID veld in de CONDITIONS tabel heeft veranderd in een Object ID veld, wat ik niet kan gebruiken voor de Generate CCTV Pipe Features<\/STRONG>-tool. Ik heb wat onderzoek gedaan en ontdekte dat anderen de Table to Geodatabase<\/STRONG> GP-tool hadden gebruikt om de tabellen van .mdb naar .gdb over te zetten, dus dat heb ik ook geprobeerd met hetzelfde resultaat. Omdat ik geen oplossing vond, besloot ik de aliassen van de Object ID velden te wijzigen naar 'Object ID' en het InspectionID veld in de INSPECTIONS tabel en het ConditionsID veld in de CONDITIONS tabel opnieuw aan te maken en vervolgens met veldberekening de waarden van de Object ID velden over te nemen. Daarna voerde ik de Generate CCTV Pipe Features<\/STRONG> GP-tool uit en die leek correct te werken en gaf het gewenste resultaat zoals verwacht. Ten slotte probeerde ik dezelfde procedure met andere voorbeeldgegevens en voor de Sample_v7.mdb<\/STRONG> werkte het zonder problemen, maar bij de ITpipes_v1.5.43.mdb<\/STRONG> had ik dezelfde problemen met exact dezelfde velden.<\/P><\/P>Ik vroeg me dus af of ik iets verkeerd doe of dat er een betere manier is om deze tabellen van .mdb naar .gdb over te zetten waarbij alleen Object IDs worden toegevoegd zonder de originele data aan te passen? <\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/>\/<\/> <\/HTML>
In access, were those fields Autonumber fields?
I don't know, this was sample data that was provided with the CCTV Manager solution and I'm not that proficient in Access. Is there a way to tell if I open the .mdb in Access?
I reviewed the sample data, the v6 data does have the condition ID field as an autonumber, which ArcMap will treat as ObjectID. The import access table tool that we include handles this issue for you. If you encounter this in and cannot use this tool in ArcGIS Pro, the simplest option is to open the table in Access, add a new number column using Design View and Copy and Paste the values from the Autonumber field into it.
Thanks Michael for your help. Since I'm not too good with Access, I exported the tables I needed as an Excel files from Access and then used the ArcGIS Pro GP tool Excel to Table to put them in a .gdb. Then I was able to use the Create CCTV Pipeline Features tool and it generated the content as expected with no issues.
I have also worked with some past CCTV inspection data we received from our contractor. They also had the ConitionID and InspectionID fields as an autonumber as well, so maybe this is a common practice? In that case, perhaps the online help for those running 32-bit Microsoft Office should be revised with another solution that does not involve the Table to Table or Table to Geodatabase GP tools because they will not generate output useable by the Create CCTV Pipeline Features GP tool.
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.