<\/HEAD>
Ik werk bij een middelgroot nutsbedrijf (~180.000 klanten). Na Hurricane Michael en vanwege recente interne gebeurtenissen ben ik op zoek naar een offline alternatief voor kaarten voor onze veldploegen. Momenteel gebruiken we Portal voor bijna alles, wat goed werkt zolang het interne netwerk actief is en zolang internettoegang via providers beschikbaar is. Echter, in afwachting van een situatie waarin geen van beiden werkt en ze een alternatief nodig hebben voor het veld, wat gebruikt iedereen dan? <\/P>
<\/P>
ArcReader en Publisher zijn een alternatief, maar de overhead daarvan voor een kleine GIS-afdeling van 1-2 personen om te onderhouden is naar mijn mening niet het meest efficiënt. Bovendien gaan de veldploegen dan meer vertrouwen op die software in plaats van Portal (uit eerdere ervaringen). De Mobile Map Package en Explorer zijn een andere optie, maar wij zijn geen ArcGIS Pro organisatie, momenteel strikt Desktop. Het aantal lagen waar ze toegang toe moeten hebben is behoorlijk groot en ook wat attribuutinformatie zou vereist zijn.<\/P>
<\/P>
Alvast bedankt voor uw gedachten....<\/P><\/BODY><\/HTML>