<\/HEAD>
Ik probeer een paar subwatersheds binnen een studiegebied te identificeren; echter, de Spatial Analyst Watershed-tool heeft niet de verwachte resultaten opgeleverd. Mijn excuses als dit eerdere vragen herhaalt, maar ik heb geen bestaande discussies gezien die mijn huidige situatie in voldoende detail behandelen.<\/P>
<\/P>
Ik heb al de opties Fill sinks en Snap Pour Points gebruikt om de invoergegevens aan te passen, maar de uitvoerresultaten van de Watershed-tool creëren slechts een zeer kleine raster in de directe omgeving van elk pour point. Ik heb een 30m DEM gebruikt evenals een geresamplede 10m versie. Al deze datasets gebruiken hetzelfde geografische coördinatensysteem, dus ik weet niet wat ik nog meer moet overwegen. Er moet een stap in het proces zijn die ik mis en die niet wordt geïdentificeerd of uitgelegd in de tool helpinformatie.<\/P>
<\/P>
Ik heb een kopie van het huidige Watershed-tool resultaat bijgevoegd. Alle hulp wordt gewaardeerd.<\/P>
<\/P>
Dank u.<\/P>
<\/P>
UPDATE 04\/02\/2015 17:15 ET<\/STRONG><\/P><\/P>Ik ben het proces opnieuw begonnen vanaf het begin met de volgende stappen:<\/P><\/P>1. Nieuwe elevatieraster met 3m resolutie.<\/P>2. Fill sinks.<\/P>3. Geresampled elevatieraster naar 10m resolutie (volgens een suggestie dat 3m misschien te fijn is).<\/P>4. Flow direction raster gemaakt (met Force edge cells to flow out geselecteerd). getest met Force geselecteerd en niet geselecteerd<\/EM><\/STRONG><\/P>5. Flow accumulation raster gemaakt.<\/P>6. Snap Pour Points ingesteld met behulp van het flow accumulation raster.<\/P>7. Watershed-tool uitgevoerd met gebruik van de Snap Pour Points.<\/P><\/P>Om te verduidelijken, alle invoer datasets gebruiken hetzelfde projected<\/EM><\/STRONG> coördinatensysteem (NAD 1983 HARN State Plane Delaware).<\/P><\/P>De resultaten lijken nog steeds onbetrouwbaar te zijn. Een bijgewerkte versie van de output is bijgevoegd. Het flow accumulation raster verschijnt op de achtergrond. De zwarte omtrek (voorheen gemaakt door een collega) beschrijft het grotere watershed-gebied van interesse. Mijn doel is om subwatersheds achter bemonsteringslocaties af te bakenen die worden beschreven door de pour points. Is er iets anders dat ik mis? Maakt de specifieke projectie uit? Of is de elevatie- en flow direction data problematisch omdat het relatief vlak is?<\/P><\/BODY><\/HTML>