<\/HEAD>
hallo, ik moet weten of er eenvoudige commando's zijn voor deze 5 punten: 1. het stroomopwaarts bijdragende gebied, As [m2]; 2. de oppervlaktekromming, \u2207^2H [-], gedefinieerd als de Laplaciaan van de hoogte; 3. de lokale helling, S [-], geschat als de maximale helling onder de acht mogelijke stroomrichtingen die de onderzochte cel verbinden met de aangrenzende cellen; 4. de afstand tot de dichtstbijzijnde stroom, D , gedefinieerd als de lengte van het pad dat hydrologisch de locatie onder onderzoek verbindt met het dichtstbijzijnde element van het referentie-afvoernetwerk; 5. de hoogte ten opzichte van de dichtstbijzijnde stroom, H , berekend als het verschil tussen de hoogte van de onderzochte cel en de hoogte van het eindpunt van het bovengenoemde pad. Ik denk dat nummer 1 flow accumulation (spatial analyst - hydrology) is, nummer 3 is slope (spatial analyst - surface), nummer 2 misschien het commando "curvature" van spatial analyst-surface is, en voor de laatste twee nummers denk ik dat het juiste gereedschap distance is maar ik weet het echt niet). Heel erg bedankt voor je tijd. Met vriendelijke groet Luca Guglielmo Bucci<\/M><\/M><\/P><\/BODY><\/HTML>