<\/HEAD>
Ik heb problemen met het bouwen van een mosaic dataset met een specifieke set voorbewerkte MrSID-afbeeldingen.<\/P>
Wanneer ik rasters toevoeg aan een pas gemaakte mosaic dataset, gebouwd met dezelfde projectie als die van de beelden, krijg ik het volgende:<\/P>
<\/P>
Je kunt zien dat de footprints correct lijken te zijn toegevoegd, maar er is duidelijk iets mis met de grens.<\/P>
Dit komt doordat sommige voorbewerkte afbeeldingen binnen de mosaic correct zijn uitgelijnd, terwijl andere dat niet zijn. Dit is een fout van de beelden, niet van de mosaic dataset. Je kunt de gaten in de afbeelding hieronder links zien; ze zijn kleiner dan een enkele pixel in een van de afbeeldingen, dus wanneer je uitzoomt zijn ze onzichtbaar, maar wanneer de footprints en grens worden opgebouwd vallen ze erg op.<\/P>

<\/P>
<\/P>
Ik geloof dat dit een probleem veroorzaakt bij het genereren van overviews: na het herbouwen van footprints en de grens, vervolgens het opnieuw berekenen van itemzichtbaarheid en het definiëren en bouwen van overviews (allemaal met de standaardinstellingen), is dit het resultaat:<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>
Er worden slechts 5 overviews gegenereerd op een schaal die zichtbaar is wanneer uitgezoomd wordt tot de omvang van de dataset (de attributentabel in de afbeelding is gesorteerd op aflopende MinPS-waarde). Overviews worden gebouwd op de lagere niveaus in de "lege" secties van de mosaic, maar hun MaxPS-waarden zijn zodanig dat ze niet worden weergegeven op deze schaal. De niveauslaag staat hieronder. Je kunt zien dat niveau 2 de overviews bevat die bij volledige omvang verschijnen.<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>
Na analyse van de dataset zijn dit de relevante fouten / waarschuwingen:<\/P>
Fout 70124: het SHAPE-veld van de mosaic dataset bevat ongeldige geometrie<\/P>
Waarschuwing 71118: de grens heeft te veel vertices<\/P>
Waarschuwing 71119: de footprint bevat te veel vertices<\/P>
<\/P>
Het repareren van de geometrie verhelpt fout 70124, terwijl het herbouwen van de grens met behulp van de Envelope vereenvoudigingsmethode waarschuwing 71118 oplost.<\/P>
Echter, na synchronisatie van de mosaic dataset om waarschuwing 71119 te verhelpen, verschijnt fout 70124 opnieuw.<\/P>
Het herbouwen van overviews na het uitvoeren van een van deze stappen resulteert niet in een verandering in het aantal of weergave van enige overviews.<\/P>
<\/P>
Ik weet echt niet hoe ik verder moet gaan. Zijn er instellingen die ik kan wijzigen om te bepalen hoe de footprints worden gemaakt? Heeft iemand anders dit soort problemen gehad? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?<\/P>
Bedankt voor de hulp!<\/P><\/BODY><\/HTML>