<\/HEAD>
We werken aan een project dat potentiële oversteekpunten voor Squirrel Gliders onderzoekt tussen boomgroepen aan weerszijden van een snelweg. We hebben vegetatie in kaart gebracht over luchtfoto's en de formule voor potentiële vliegavstanden die we zullen gebruiken is "x"=1,8 x boomhoogte. Ik heb een digitaal hoogtemodel van de boomhoogtes dat ik kan gebruiken. Wat ik graag wil doen is één raster (Raster A) aan de ene kant van de weg hebben met waarden 0 (geen landingspotentieel) en 1 (1 zijnde acceptabele landingslocaties), het tweede raster (Raster
aan de andere kant van de snelweg zal waarden 0 hebben (geen opstijgvegetatie) en waar er acceptabele opstijgvegetatie is, zal de waarde van elke pixel een hoogtewaarde zijn van het boomdek van die pixel.<\/P>
Het resultaat dat ik wil proberen te bereiken is het creëren van een nieuw uitvoerraster (Raster C) dat alleen laat zien waar: pixels van Raster B worden geïdentificeerd die binnen een afstand liggen van 1,8 keer hun waarde (hoogte) vanaf elke pixel met een waarde van 1 in Raster A.<\/P>
Ik ben nieuw op dit forum en ik verwacht niet dat iemand al het werk voor mij doet, maar ik wil gewoon proberen niet de tijd en het geld van mijn afdeling te verspillen als ik de verkeerde aanpak kies voor dit probleem. Ik weet zeker dat er ook andere manieren zijn om dit aan te pakken.. Ik heb geen ervaring met python of model builder, maar als iemand me kan verzekeren dat wat ik wil doen mogelijk is en me kan wijzen op hoe ik eraan kan beginnen en welk soort tool\/script ik moet gebruiken om eraan te werken, zou ik zeer dankbaar zijn.<\/P><\/BODY><\/HTML>