<\/HEAD>
Hallo,<\/P>
de afgelopen dagen begon ik plotseling een Geheugenfout te ervaren bij het afsluiten van ArcMap. Dit gebeurt wanneer ik werk met de raster Classificatie tool. Ik teken in principe enkele trainingsgebieden op een raster en druk op 'bekijk histogram' van de gebieden of 'bekijk spreidingsdiagram'. Ik kon het normaal gebruiken tot voor kort. Wat vreemd is, is dat ik de gekozen classificatie met deze gegevens kan uitvoeren, maar ik kan het histogram\/spreidingsdiagram\/statistieken niet bekijken (wat cruciaal is). Na enkele pogingen om deze histogrammen enz. te openen, crasht ArcMap en verschijnt er een venster om het rapport te verzenden.<\/P>
<\/P>
De afbeelding waar ik aan werk is een ~800mb product van Landsat-afbeelding (7 banden), maar het gebeurt ook bij elke andere afbeelding.<\/P>
<\/P>
Wat ik heb geprobeerd te doen na het krijgen van de fout:<\/P>
- Windows opschonen met Schijfopruiming (enkele tijdelijke bestanden enz.)<\/P>
- de Default.gdb helemaal leegmaken (dat was mijn scratchruimte)<\/P>
- alle extensies uitschakelen behalve degene die nodig is (Spatial Analyst)<\/P>
- nieuw project starten, nieuw .mxd-bestand en alleen het raster laden om eraan te werken<\/P>
- een nieuw shapefile van trainingsgebieden maken<\/P>
- laptop en Arc natuurlijk opnieuw opstarten<\/P>
<\/P>
Ik gebruik Windows 7 Pro x64 en ArcGIS 10.5.0.6491. Ik heb 8GB RAM en een 4-core Sandy Bridge CPU. Ik heb 20-30 GB vrij op mijn SSD-schijf. Ik zou elke hulp waarderen, want hierdoor kan ik mijn werk helemaal niet doen.<\/P>
<\/P>
https:\/\/community.esri.com\/community\/gis\/managing-data?sr=search&searchId=0f88668d-ed0b-4e6c-8bcf-950639d4d4da&searchIndex=0<\/A><\/P><\/BODY><\/HTML>