<\/HEAD>
Ik ben relatief nieuw met ESRI geometrische netwerken en werk met een elektrisch distributiesysteemmodel in een file gdb. Mijn doel is om een python-script te maken dat een exportbestand genereert dat onze stroommodelleersoftware WindMil kan gebruiken. Ik wil door elke functie in ons GN itereren en zo efficiënt mogelijk de directe upstream-functie(s) bepalen omdat elke rij in de csv-export de identifier van de huidige functie en de id van de directe upstream-functie moet bevatten. Ik heb geleerd arcpy te gebruiken voor netwerktracés, maar ik zie geen duidelijke manier om de directe upstream-functie te krijgen. Het enige wat ik kan bedenken is om alle functies die direct verbonden zijn met mijn functie via geometrie te vinden, vervolgens een upstream-tracé uit te voeren en te controleren welke direct verbonden functies ook in de upstream-tracéfuncties zitten. Dit lijkt inefficiënt om 80.000 keer te doen. Is er een betere manier? Waarschijnlijk is er iets ongelooflijk eenvoudigs dat ik gewoon niet zie...<\/P>
Bedankt! Jessica<\/P><\/BODY><\/HTML>