<\/HEAD>
Ik zag dat deze vraag eerder werd gesteld, maar alleen in algemene termen. Ik ben geïnteresseerd in de output van de ArcGIS-tools die deze termen gebruiken. Ik vraag me gewoon af wat het verschil is tussen de output van de Basin-tool en de Watershed-tool in ArcToolbox, en de catchment grids van de "Catchment Grid Delineation" in Arc Hydro. De documentatie legt het onderscheid tussen hen slecht uit. Is een "Basin" ook een "Watershed", of andersom? En hoe past een "catchment grid" van Arc Hydro in dat plaatje? <\/P>
<\/P>
Voordat ik alle verschillende tools kende, probeerde ik gewoon stroomgebieden te maken voor een overstromingsstudie voor een county en doorliep ik de procedure met Arc Hydro van het maken van flow direction, flow accumulation, stream, stream link en catchment grids. Maar ik had een probleem dat een deel van het gebied van de county geen catchment grid toegewezen had gekregen. Toen zag ik de Basin-tool die alleen een flow direction raster nodig heeft, en altijd alle cellen aan een basin toewijst. En dan is er ook nog de Watershed-tool, die pour points vereist. Maar als ik weet dat de Basin-tool alles is wat ik nodig heb, is het veel eenvoudiger.<\/P>
<\/P>
Bedankt voor alle info! <\/P>
<\/P>
Dan<\/P><\/BODY><\/HTML>