<\/HEAD>
Ik ben een geschiktheidsanalyse aan het maken voor zonnepanelen in de omgeving waar ik woon. Het probleem dat ik heb, is het uitvoeren van de INTERSECT tool om de gebieden te vinden die aan alle juiste criteria voldoen. De intersect tool vereist echter dat de invoer feature classes zijn, en ik heb in plaats daarvan "File Geodatabase Raster Datasets" (drie verschillende rasters die zonne-intensiteit, helling en aspect tonen). Ik heb geprobeerd deze rasters te converteren met de "raster to polygon" tool, maar dat werkte niet omdat die tool alleen "File system rasters" converteert en niet "File Geodatabase Raster Datasets". De reden dat ik de rasters naar polygonen wil converteren is zodat ik de intersect tool kan gebruiken. <\/SPAN><\/P><\/P>KERNPUNT: Is er een manier waarop ik een tool zoals intersect kan gebruiken op mijn 3 "File Geodatabase Raster Datasets" OF is er een tool die me toestaat deze specifieke rasters naar feature classes te converteren? <\/SPAN><\/P><\/P>Mijn workflow is als volgt:<\/SPAN><\/P>Download een topografische kaart van mijn geboorteplaats van USGS<\/SPAN><\/LI>Download een landgebruikskaart van USGS (die ik mogelijk gebruik om mijn geschiktheidsresultaten verder te verfijnen)<\/SPAN><\/LI>Projecteer het coördinatensysteem van de topografische kaart naar het coördinatensysteem van de landgebruikskaart zodat ze overeenkomen.<\/LI>Converteer de topografische kaart naar een DEM met behulp van de "topo to raster" tool<\/LI>Maak een aspectkaart met de DEM als invoer.<\/LI>Maak een hellingskaart met de DEM als invoer.<\/LI>Maak een zonne-intensiteitskaart met behulp van de "area solar radiation" tool met de DEM als invoer<\/LI> HIER ONTSTAAT HET PROBLEEM. <\/LI>Ik wil de intersect tool gebruiken om te zien waar de aspect-, hellings- en zonne-intensiteitslagen elkaar kruisen. Maar ik kan de intersect tool niet gebruiken omdat deze 3 lagen geen feature classes zijn (wat de intersect tool als invoer gebruikt). Ik heb geprobeerd ze naar feature classes te converteren, maar dat lukte niet omdat ze niet beschikbaar zijn als invoer in de "raster to polygon" tool. <\/LI>Is er een manier waarop ik de "RASTER CALCULATOR" kan gebruiken? Het lijkt een haalbare optie, maar ik ben nog niet erg bedreven in het gebruik van de calculator. <\/LI>Ik probeerde de volgende string: "Solar_intensity_raster" + "slope raster" + "aspect raster" en dat bracht me dichtbij, maar het raster dat het maakte gaf sommige gebieden aan als geschikt voor zonnepanelen, terwijl dat niet zo is. <\/LI>Ik dacht eraan iets te maken zoals: ""solar_intensity_raster" > 400,000" + ""slope_raster" < 35" + ""aspect_raster" == south"" maar ik ben nog onervaren en weet niet zeker hoe ik dit correct moet typen. <\/LI><\/OL><\/P>Enige aanbevelingen? <\/P><\/BODY><\/HTML>