<\/HEAD>
Hallo allemaal, <\/P>
<\/P>
Ik ben momenteel bezig met het analyseren van topografische gegevens die over een periode van 3 jaar zijn verzameld op hetzelfde stroomtraject. De analyses vereisen dat ik een dwarsdoorsnedeprofiel ontwikkel op exact dezelfde locatie voor elk jaar om de geomorfologische verandering van het stroomkanaal te vergelijken. Ik gebruik de 3D Analyst-extensie en de functie "Interpolate Line" om deze taak te voltooien. Ik heb voor elk jaar een aparte DEM-laag opgebouwd uit de bijbehorende surveygegevens.<\/P>
<\/P>
Na het selecteren van een DEM-laag in het 3D Analyst-keuzemenu, teken ik de lijn waar de dwarsdoorsnede moet worden ontwikkeld en exporteer ik de profielgrafiekgegevens naar Excel. Ik wil dezelfde exacte lijn kunnen gebruiken voor een andere DEM-laag die ik selecteer in het keuzemenu, maar de "nieuwe" profielgrafiek wordt nog steeds gemaakt van de DEM die ik eerder had geselecteerd. <\/P>
<\/P>
Is er een manier om twee afzonderlijke dwarsdoorsnedeprofielgrafieken te produceren, elk van een andere DEM, met behulp van dezelfde 3D Analyst-lijn op één specifieke locatie? Ik hoop te voorkomen dat ik de lijn elke keer opnieuw moet tekenen om de analyses consistent te houden.<\/P>
<\/P>
Het moet ook worden opgemerkt dat ik de dwarsdoorsneden baseer op een bestaande polyline feature class-laag die de locatie van de dwarsdoorsneden vertegenwoordigt. Is er een methode om dwarsdoorsnedepuntgegevens uit een DEM-laag te extraheren met behulp van deze polylijnen?<\/P>
<\/P>
Bedankt voor alle feedback! <\/P><\/BODY><\/HTML>