<\/HEAD>
Ik heb een reeks aardgas serviceleidingen met drie variabelen – pijpmaat, pijpmateriaal en installatie decennium. Het begin- en eindpunt van de leiding zijn respectievelijk de tee en meter. Er kunnen overal tussen één en wel vijf verschillende variaties per serviceleiding zijn van de maat, het materiaal en het installatie decennium van de tee tot de meter.<\/P>
Om een rapport te voltooien, moet ik bepalen welk segment van de pijp het overheersende segment is van elke serviceleiding. Met andere woorden, als er twee segmenten zijn van een 100’ serviceleiding tussen de tee en de meter met verschillende kenmerken, waarbij segment A 52’ lang is en segment B 48’, wordt segment A het overheersende segment vanwege de meerderheid in lengte. Kenmerken van segment A worden voor die serviceleiding in het rapport ingediend.<\/P>
We hebben bijna 10.000 serviceleidingen in ons systeem en dit rapport wordt jaarlijks ingediend. Ik ben op zoek naar een manier om deze informatie relatief snel met consistentie en nauwkeurigheid te rapporteren.<\/P>
Iemand ideeën?<\/P><\/BODY><\/HTML>