GHOSTS in ArcHydro-lagen
<\/HEAD>Hallo allemaal! (Ik hoop dat er wat Ghost busters meelezen)<\/SPAN>
Nou, na maanden werk heb ik eindelijk mijn duikers en bruggen stroomgebieden goed gedefinieerd met ArcGIS(MAP) en ArcHydro! Ik werk in een masker met 'slechts' 172 daarvan. Nu moet ik complexe hydrologische en hydraulische berekeningen uitvoeren, maar er zijn vreemde dingen gebeurd... Geloof me, er zijn GHOSTS in de ArcHydro-uitvoer! Ik heb 2 voorbeelden:<\/SPAN>
1) Ik gebruikte de functie 'Join Field' (ArcMap\/Data Management) om 'L' en 'S' van de laag 'Long Flow Path' naar de laag 'Watershed' te brengen (waar ik van plan was mijn automatische berekeningen te concentreren, het model dat ik wil bouwen). De velden worden gekopieerd, maar... met 172 "NULL" waarden!? Nou, laten we ze dan maar rechtsklikken en verwijderen, toch? Fout: de knop 'delete field' is niet verlicht, niet beschikbaar voor gebruik. Natuurlijk probeerde ik de functie 'delete field' te gebruiken (ArcMap\/Data Management), maar raad eens? De velden die door 'Join Field' zonder waarden zijn toegevoegd, worden niet vermeld! Ik ben er vrij zeker van dat het ghost fields zijn. Maar ze zijn niet de enige...<\/SPAN>
2) Ik maakte een raster van hellingen (eigenlijk twee, één met ArcMap en een andere met ArcHydro, beide perfect!) en was eindelijk van plan de gemiddelde helling van elk van de 172 stroomgebieden te verkrijgen! Hoe enthousiast was ik daarover! De beste manier die ik vond om dit te doen, als een beginnende autodidact in ArcGIS, was de 'zonal statistics', misschien 'zonal statistics as table'. De zonegegevens waren natuurlijk mijn gloednieuwe stroomgebiedlaag, een polygonenfeature (een perfect geldige, volgens de ArcGIS Desktop Help). Het invoerwaarde-raster was de hellingslaag (ik probeerde ze allebei). Kreeg ik de gemiddelde waarden, alsjeblieft? NEE, antwoordde ArcGIS mij. WAAROM, vroeg ik? Fout 010160, kan raster watershed niet openen. Maar dit is geen raster en je zou niet moeten aannemen dat het een raster is! OK, ik veranderde het zoneveld, degene die elk van de stroomgebieden zou moeten identificeren; misschien zou dat helpen. JA, nu kon ArcGIS de feature zonegegevens lezen! TOCH zei het nu: fout 010067, 'fout bij uitvoeren grid-expressie'. Je moet je Map Algebra-expressie controleren: die is waarschijnlijk verkeerd, want ik begrijp het niet, zei hij tegen me. Maar die Map Algebra is eigenlijk een functie gemaakt door ESRI!!! Hoe kon ik die herzien? Nou, een hele verloren dag met tientallen mislukte pogingen... Ik kan geen statistieken of bewerkingen uitvoeren binnen mijn 172 stroomgebieden... ZE ZIJN ALS GHOSTS.<\/SPAN>
Nou, als iemand twijfelt dat software (zelfs een geavanceerde zoals ArcGIS) de kracht heeft om GHOSTS te produceren, beantwoord dan deze post met ten minste één goede verklaring voor het nutteloze van lagen en velden die in maanden hard werken met deze geavanceerde software zijn opgebouwd (die me gek maakt). DANK JE WEL, GHOST BUSTERS ON CALL!!!<\/SPAN><\/BODY><\/HTML>