<\/HEAD>
Ik heb veel moeite gehad om stroomgebiedafbakening uit te voeren voor 687 sub_stroomgebieden (HUC 12s) met Arc Hydro in Python. De DEM en stroomfuncties voor elk sub_stroomgebied bevinden zich in hun eigen aparte geodatabases, en idealiter zou ik een script kunnen schrijven dat door elke geodatabase loopt en de stroomgebieden opbouwt.<\/P>
<\/P>
Echter, het programma lijkt niet te willen draaien in Python. Ik heb het pad ingesteld, het importeert ArcHydroTools prima, maar ik mis duidelijk iets (niet verrassend gezien het bijna volledige gebrek aan documentatie over de benodigde parameters voor de python-commando's). Hoe dan ook, in python (specifiek Python 2.7 uitgevoerd op Spyder uit het Anaconda-pakket) krijg ik de ArcHydroTools-functies niet goed aan het werk. Elke keer als ik probeer een tool uit te voeren, zegt het dat ik de geoprocessing workspace moet instellen. Dat doe ik, en voer de tool opnieuw uit... en dan zegt het weer dat ik de geoprocessing workspace moet instellen.<\/P>
<\/P>
"ExecuteError: Je moet ofwel de geoprocessing Workspace of de Arc Hydro Raster Location instellen voordat je de tool uitvoert.<\/P>
Mislukt om uit te voeren (DEMReconditioning)."<\/P>
Is er een speciale manier waarop ik de workspace moet instellen anders dan met het arcpy.env.workspace-commando? <\/P>
<\/P>
En hoe zorg ik ervoor dat mijn resultaten terechtkomen in de geodatabases die ik wil, en niet in de tijdelijke map? Toen ik eerst alles probeerde te laten werken in ArcMap, kreeg ik de tool aan het draaien, maar mijn flow direction raster verdween als ik de kaart sloot en weer opende. Is er een manier om te voorkomen dat Arc Hydro dingen in die obscure tijdelijke map plaatst? Wie wil zijn bestanden daar hebben? Ik heb geprobeerd doel-locaties in te stellen, maar ik zie nog steeds tussentijdse lagen worden opgeslagen in de tijdelijke map. Ik zou graag meer controle willen over waar deze dingen naartoe gaan.<\/P><\/BODY><\/HTML>