<\/HEAD>
We bevinden ons in een dringende behoefte om iets als Drone2Map te gebruiken om snel georeferentieerde dronebeelden om te zetten in een orthofoto en deze dezelfde dag nog aan de juiste mensen te distribueren. Ik heb geprobeerd alleen ArcGIS Pro te gebruiken om aan te tonen hoe moeilijk het is om dergelijke dronebeelden te importeren en vervolgens te georefereren (wat ik vanwege bugs handmatig moest doen) zodat ze direct in een GIS kunnen worden gebruikt. Het kostte dagen om 50-100 beelden door te nemen om een mozaïek te maken voor gebruik in het GIS, en de nauwkeurigheid was verschrikkelijk slecht; daarom ondersteunt onze use case sterk de noodzaak voor deze software.<\/SPAN><\/P><\/P>Ik moet echter leren (en dan uitleggen aan managers) hoe Drone2Map daadwerkelijk werkt (d.w.z. de workflow). Als er enige handmatige aanpassing in het GIS nodig is voor deze beelden, zal het geen gemakkelijke verkoop zijn:<\/SPAN><\/P><\/P>Worden de vastgelegde beelden van de dronecamera georeferentieerd met Drone2Map? (d.w.z. worden ze gewoon direct in je GIS geplaatst op de juiste locatie zodra ze als laag zijn geladen?).<\/SPAN><\/LI>Moet men de vastgelegde beelden (of getegelde beelden) nog handmatig verschuiven om "te passen" zodra ze in het GIS staan?<\/SPAN><\/LI>Wat voor soort nabewerking (indien aanwezig) kan men verwachten uit te voeren nadat de beelden zijn vastgelegd (d.w.z. na gebruik van Drone2Map), of regelt Drone2Map simpelweg alle stappen in de workflow?<\/SPAN><\/LI>Als men de juiste vluchtplanning doet, is er dan een limiet aan hoeveel beelden aan elkaar kunnen worden geplakt om één groot beeld te maken (we hebben hier hoogtebeperkingen vanwege twee aerodromen)?<\/SPAN><\/LI>Houdt Drone2Map rekening met de pitch, yaw en hoogte van de drone, plus de richting waarin de camera keek op het moment dat de beelden werden vastgelegd (is de schaal, beeldrotatie en precieze locatie correct wanneer ze in het GIS worden gebracht)?<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/P>Ik ben vrij overtuigd van de technologie, maar ik moet senior managers hier nog goed informeren over hoeveel deze software onze dronebeeldmogelijkheden zal verbeteren.<\/SPAN><\/P><\/P>Bedankt<\/EM><\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>