<\/HEAD>
Waar is de beste plek om gratis (indien mogelijk) Amerikaanse straatgegevens te vinden die snelheids-, rijstrook- en wegklasse-attributen bevatten voor ALLE verbindingen? <\/P>
<\/P>
Ik voer een connectiviteitsanalyse uit waarbij lokale en secundaire wegen binnen een stad betrokken zijn en ben op zoek naar meer gedetailleerde gegevens. Het is gemakkelijk geweest om volledige gegevens te vinden voor hoofdwegen en snelwegen, maar minder voor lokale en secundaire wegen.<\/P>
<\/P>
Ik heb deze opties geprobeerd:<\/P>
Uitgehaalde OSM-weggegevens die een wegklasse bevatten voor elke verbinding, maar er ontbreken veel tertiaire en woonstraten maxspeed- en Layer (rijstrook) attributen.<\/P>
<\/P>
Ik heb gekeken naar de Google API voor snelheidslimieten en ontdekte dat deze slechts een beperkt aantal punten of verbindingen kan berekenen en het gebied waar ik de analyse uitvoer niet volledig dekt. (Misschien is er een code die snelheid uit de API kan extraheren en koppelen aan OSM-straatverbindingen?...)<\/P>
<\/P>
Ik heb lokale wegen, staatswegen en federale snelwegdatabronnen doorzocht voor straatgegevens, maar deze bronnen misten ook attributen zoals snelheid en rijstroken voor veel lokale en secundaire wegen.<\/P>
<\/P>
Ik geef er de voorkeur aan om snelheid en rijstroken niet toe te wijzen op basis van fclass in de OSM-gegevens. Ik wil ook vermijden dat ik contact moet opnemen met lokale overheidsmedewerkers om privégegevens te verkrijgen. (Misschien is dat toch de enige optie...)<\/P>
<\/P>
Waar kan ik gratis routbare straatgegevens vinden met zeer gedetailleerde attributen? Zo niet gratis, wat zijn dan de beste opties voor een betaald dataset (Navmart, Navteq, enz.)?<\/P><\/BODY><\/HTML>