<\/HEAD>
Hallo!<\/P>
<\/P>
Dit is mijn eerste keer dat ik iets plaats, dus vergeef me als ik iets verkeerd doe<\/P>
<\/P>
Ik werk aan een project om de gemiddelde neerslag van British Columbia in het jaar 2000 in kaart te brengen. Ik heb momenteel 1048 steekproefgegevenspunten geladen in mijn kaart, die allemaal een jaarlijkse neerslagwaarde hebben. Ik probeer een kaart te maken die de gemiddelde regenval van BC weergeeft met behulp van isohyeten (contourlijnen). Aanvankelijk gebruikte ik de kriging-tool om de raster te maken die nodig is om contourlijnen te genereren. Echter, na verder onderzoek en studie heb ik ontdekt dat dit niet de beste tool is om neerslaggegevens te interpoleren. Er is een bias in de verdeling van de steekproefpunten. Het merendeel van de punten bevindt zich in het zuidwesten van BC (Vancouver en Victoria), terwijl er aanzienlijk minder zijn in de noordelijke delen van BC. Met deze bias in gegevenspunten, wat is dan de beste interpolatiemethode? Ik denk dat het de spline-tool kan zijn, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Ik heb nog geen ruimtelijke statistieken op mijn gegevens uitgevoerd, maar dat is iets wat ik ga onderzoeken. <\/P><\/BODY><\/HTML>