<\/HEAD>
Ik heb een gemeentelijk rioleringssysteem (leidingen, putten, enz.) waarbij de leidingen richtinggevend zijn getekend. We hebben waterverbruiksgegevens op parcel points (in feite heeft elk perceel 1 of meer punten die elk waterdienstaccount op dat perceel vertegenwoordigen met een waterverbruiksnummer, meer dan 21.000 parcel points). We willen op de een of andere manier het optellen en overdragen van die verbruiksgegevens automatiseren naar ofwel de dichtstbijzijnde pijp of naar de dichtstbijzijnde downstream put. De problemen die ik zie bij het gaan van parcel point naar dichtstbijzijnde put zijn dat de dichtstbijzijnde put stroomopwaarts van de aansluiting kan zijn en de stroom naar het verkeerde punt kan sturen, of als de dichtstbijzijnde put zich op een andere straat bevindt. Dus ik denk dat parcel point naar hoofdriool de beste manier zou zijn en zelfs dan loop je tegen problemen aan op straathoeken. Het probleem is dat we geen rioolaansluitingen hebben om te weten op welke straat\/pijp elke riooldienst zich bevindt. Als ik die had, zou ik ofwel de aansluitleiding of een knooppunt bij de aansluiting tussen de dienst en de hoofdleiding hebben gebruikt om die accountverbruiksgegevens op te plaatsen. Ik heb momenteel watermodellering software die parcel point gegevens kan ophalen naar het dichtstbijzijnde modelknooppunt, maar zoals ik zei zou dit vrij onnauwkeurig zijn. Weet iemand of zoiets gedaan kan worden? <\/P><\/BODY><\/HTML>