<\/HEAD>
Goedemorgen,<\/P>
<\/P>
Ik ben een veld-\/mappingtechnicus bij een kleine gemeentelijke elektriciteitsvoorziening en ben onlangs begonnen met de overgang naar ArcGIS Pro\/ArcGIS online na jaren gebruik te hebben gemaakt van ArcMap\/ArcCatalog. Ik gebruikte onlangs de Publisher-extensie om kaarten op Windows 10-tablets te kunnen zetten zodat lijnwerkers de kaarten (offline alleen-lezen met ArcReader) in het veld kunnen bekijken. Ik wil dat ze de kaarten kunnen bekijken, maar geen wijzigingen kunnen aanbrengen.<\/P>
<\/P>
Tijdens enkele pc-problemen vertelde een ESRI-klantenservicemedewerker me over de voordelen van de overgang naar ArcGIS Pro, wat mijn interesse wekte. Ik vind het geweldig om kaarten te kunnen uploaden en leden van je organisatie deze vanuit het veld te laten bekijken, en het zou mij in staat stellen wijzigingen aan te brengen en de nieuwste kaarten te uploaden zonder alle tablets te hoeven verzamelen om de inhoud erop te zetten zoals ik nu doe met ArcReader.<\/P>
<\/P>
Hier is het probleem - het lijkt erop dat ArcGIS online echt gericht is op iOS, en ik heb momenteel geen Apple-apparaten. De ArcGIS Explorer-app voor de Windows 10-tablet is momenteel in bèta, werkt niet erg goed en werkt helemaal niet offline. Een klantenservicemedewerker vertelde me dat ik de Collector-app kon gebruiken, maar de omwegen om de kaarten offline te kunnen gebruiken zijn erg tijdrovend, en ik ben er nog niet achter gekomen hoe dat moet. Ook hebben we meer dan 20 kaarten die op elk moment offline in het veld bekeken moeten kunnen worden. Een voorbeeld hiervan is een stroomstoring in een afgelegen gebied - het lijnteam zou dan de tablets offline moeten kunnen gebruiken en de kaarten moeten kunnen bekijken zonder het gemak te hebben terug te komen naar de werkplaats, hun tablets aan te sluiten (omdat ons kantoor geen wifi heeft.........) en de kaart te downloaden. Het is vermeldenswaard dat ik een Android-telefoon heb, en de Collector-app werkt redelijk goed maar crasht af en toe.<\/P>
<\/P>
Dus de vraag is, wat zijn mijn opties met mijn huidige setup? Ik zou graag willen dat mijn organisatie iPads met mobiele verbindingen aanschaft, maar ik denk niet dat ze daarvoor zullen kiezen aangezien sommige van onze andere software op Windows gebaseerd is en we al 4 Windows 10-tablets hebben die ongeveer $2.000 per stuk kosten.<\/P>
<\/P>
Dank u,<\/P>
Josh Peets<\/P><\/BODY><\/HTML>