<\/HEAD>
Ik werk momenteel met een op ArcGIS gebaseerde resource-database. De workflow bestaat uit het maken van tabulaire gegevens, waarna op een later moment ruimtelijke gegevens kunnen worden gedigitaliseerd in verband met de tabulaire gegevens. Ik heb ook een aparte ruimtelijke laag die met dezelfde resource te maken heeft.<\/P>
<\/P>
Mijn probleem is dat ik op dit moment twee lagen heb die ruimtelijke locaties voor dezelfde resource bevatten, en één die de tabulaire gegevens bevat. Ik wilde dit stroomlijnen naar slechts één ruimtelijke laag en één tabulaire laag, waarbij de twee aan elkaar gekoppeld zijn. Waar ik nu tegenaan loop, is dat de tabulaire database geen ingebouwde manier heeft om te koppelen aan een ruimtelijke locatie. Je kunt alleen ruimtelijke locaties digitaliseren via de workflow van die laag. (Een eenvoudige join of relate zou in dit geval niet werken omdat ten eerste de koppeling onafhankelijk moet zijn van een enkele kaart, en ten tweede de database momenteel zo is opgezet dat sites alleen zichtbaar zijn in de attributentabel wanneer een ruimtelijke locatie is gedigitaliseerd)<\/P>
<\/P>
Is er een manier, hetzij via een gescripte procedure die kan worden toegevoegd, of via een reeds bestaande ArcGIS-route\/tool, om ruimtelijke gegevens in de ene laag te koppelen aan tabulaire gegevens in een andere laag, terwijl deze lagen gescheiden blijven, maar deze koppeling toch een ingebouwde functie is voor de tabulaire laag? (Het omgekeerde is niet nodig aangezien de ruimtelijke laag niet alleen sites bevat die relevant zijn voor mijn database, maar ook andere databases. Ik wil eigenlijk één primaire ruimtelijke laag voor meerdere toepassingen).<\/P>
<\/P>
Alle gedachten of advies worden zeer gewaardeerd. Ik kan momenteel niets vinden dat precies past bij wat ik nastreef.<\/P><\/BODY><\/HTML>