<\/HEAD>
Ik probeer een 3D-mesh te genereren in Drone2Map, maar het grootste probleem waar ik tegenaan loop is dat de bomen op de afbeelding niet geëxtrudeerd worden naar 3D. Dit is zo vreemd omdat alle struiken en huizen wel correct geëxtrudeerd worden, terwijl de bomen dat niet zijn. Ik vraag me af waarom dit gebeurt met Drone2Map.<\/P>
<\/P>
Om het verder toe te lichten:<\/P>
<\/P>
1. Ik heb verschillende parametercombinaties geprobeerd in het D2M beeldverwerkingsvenster, maar op de een of andere manier slaagde ik erin maximaal 50% van de bomen in het studiegebied geëxtrudeerd te krijgen, met een uiteindelijke optimale parametercombinatie. Maar opvallend is dat er een bosgebied in mijn AOI is waarin NIET ÉÉN BOOM 3D geëxtrudeerd werd, wat tot grote verwarring leidt.<\/P>
<\/P>
2. De afbeeldingen hebben 60% voorwaartse overlap en 40% zijwaartse overlap, wat voldoende is voor stereo-generatie in een normale fotogrammetrische situatie.<\/P>
<\/P>
Is dit een tekortkoming in het verwerkingsalgoritme? Want ik kan geen fout zien in de invoerafbeeldingen.<\/P><\/BODY><\/HTML>