<\/HEAD>
Ik gebruik de STRM 90m DEM om hydrologische kenmerken te bepalen voor projecten waaraan we in Afrika werken. Tot nu toe heb ik zeer weinig anomalieën binnen de DEM gevonden. Het enige nadeel van de SRTM 90m DEM is dat de riviertrajecten (flowpaths) niet altijd goed gedefinieerd zijn, wat de hydrologische kenmerken beïnvloedt. Onlangs heb ik de bijgewerkte versie van HydroSHEDS van de SRTM gedownload. Ik ben momenteel bezig met een project en besloot de HydroSHEDS DEM te gebruiken om de hydrologische kenmerken af te leiden en ontdekte dat de DEM anomalieën\artefacten (d.w.z. strepen) bevat die door de DEM lopen en eruitzien als vierkanten, waarschijnlijk geïntroduceerd tijdens het samenvoegen van tegels.<\/P>
<\/P>
Is er een manier om deze systematische fouten uit de DEM te verwijderen zonder de DEM ingrijpend te wijzigen? Ik ben enkele gebruikers tegengekomen die Fast Fourier Transforms <\/STRONG>filter gebruiken om systematische fouten uit DEM te verwijderen. Ik weet niet zeker hoe ik het volgende binnen ArcGIS moet toepassen. Suggesties zijn welkom.<\/P><\/P>Ik heb een voorbeeldafbeelding van de systematische fouten bijgevoegd.<\/P><\/P>Met vriendelijke groet<\/P><\/BODY><\/HTML>