<\/HEAD>
Ik ben een medisch entomoloog met expertise in GIS. Het lijkt erop dat er veel bronnen zijn voor ziekte-informatie, sommige zeer goed ontwikkeld, maar deze bronnen zijn niet compatibel met elkaar. Ik denk dat er behoefte is aan standaardisatie en gedocumenteerde best practices in ziektekaart en operaties zodat informatie en data universeel gedeeld kunnen worden.<\/P>
<\/P>
Een specifiek voorbeeld is de Zika-epidemie. Er lijkt geen consistente communicatie te zijn tussen veldwerkers, besluitvormers en onderzoekers; ieder heeft zijn eigen leveranciers en systemen waarvan vele niet compatibel zijn met elkaar. Dit is een handicap in coördinatie en uiteindelijke beheersing van de ziekte. <\/P>
<\/P>
Ik heb het idee geopperd om een consortium van academische en industriële leiders in entomologie te organiseren om normen en best practices vast te stellen, maar ik weet niet zeker of hier al iemand mee bezig is. <\/P>
<\/P>
Weet iemand of er al normen bestaan voor ziektekaart en toepassing? Is er al een groep die werkt aan het vaststellen van normen?<\/P>
<\/P>
Hartelijk dank,<\/P>
<\/P>
Ben]<\/P>
]<\/P><\/BODY><\/HTML>