<\/HEAD>
Mijn huidige productieomgeving heeft twee Server2012R2 virtuele machines met 4CPU, 32GB RAM waarop Arcgis Server 10.3.1 is geïnstalleerd. De servers zijn geconfigureerd met Integrated Windows Authentication.<\/P>
Onlangs is een nieuwe GIS-viewer uitgebracht en het aantal gebruikers is sterk toegenomen, wat prestatieproblemen veroorzaakte. De arcgis server statistieken tonen dagelijks 500.000 verzoeken. <\/P>
De zabbix monitoring toonde dat lsass.exe gemiddeld 25% van de CPU-bronnen gebruikte. Na wat onderzoek op het internet ontdekte ik dat dit gerelateerd was aan SSL en\/of Authenticatie van IIS en ik nam aan dat de webadaptors de hoge CPU-belasting van lsass.exe veroorzaakten.<\/P>
Ik heb daarom de webadaptors verplaatst naar twee aparte virtuele machines en de lsass.exe CPU-belasting verhuisde mee, waardoor ik het prestatieprobleem kon oplossen omdat de hoofdprocessen van Arcgis Server nu meer CPU-bronnen beschikbaar hebben. <\/P>
Is het normaal om zo'n CPU-belasting te hebben van lsass.exe bij 500.000 verzoeken per dag? <\/P>
Zijn er manieren om de CPU-belasting van lsass.exe te verminderen? <\/P>
Als iemand meer informatie hierover heeft, deel die dan alstublieft, want VM's zijn niet goedkoop binnen mijn huidige organisatie en ik wil zeker weten dat ik hier de juiste beslissingen heb genomen.<\/P><\/BODY><\/HTML>