<\/HEAD>
Met de Stream to Feature-tool resulteert dit in een uitvoer van lijnsegmenten die laten zien in welke richting elke cel stroomt. Zie bijgevoegde afbeelding. De computer kent deze waarden - hij heeft ze gemaakt als een Flow Direction Grid (zie bijgevoegde uitleg) - maar ze verschijnen niet in de Stream-to-Feature attributie. Ik kan deze lijnsegmenten symboliseren - en de pijl verschijnt aan het juiste uiteinde om de directionality van het segment te tonen. Dit vertelt me dat de software de Flow Direction Grid-waarde ergens VANDAAN LEEST. Wat ik wil doen is segmenten met dezelfde richting die elkaar raken samenvoegen. Ik heb er handmatig een paar gedaan aan de rechterkant van de schermafbeelding bijgevoegd.
VRAAG: Hoe kan ik een attributiekolom toevoegen van de Flow Direction Grid waarde die de computer leest?
Als ik een kolom met die waarden had, kon ik alle noord-oost stromende cellen samenvoegen....en ze dan exploderen. Alle segmenten die elkaar raken blijven samengevoegd...alle niet-aangrenzende exploderen naar hun eigen groep lijnsegmenten. Dit proces, hoewel niet perfect, zal het proberen om 86K segmenten samen te voegen VEEL sneller maken. Ideeën? <\/P><\/BODY><\/HTML>