<\/HEAD>
Hallo iedereen,<\/P>
Ik ben van plan om Drone2Map en een DJI Mavic 2 Zoom te gebruiken om 3D-puntenwolkgegevens te verkrijgen van een natuurlijke locatie waar bomen, struiken, open gebieden en bergen zijn. We kunnen ons geen LIDAR-scan veroorloven, dus Drone2Map is onze enige kans. Mijn vragen zijn:<\/P>
<\/P>
1) Denken jullie dat de gegenereerde puntenwolk goed genoeg zal zijn om de aanwezige vegetatie op 0-2m hoogte (struiken) te onderscheiden van de bomen (2m en hoger)? De struiken kunnen soms onder het bladerdak groeien (als ondergroei struiken). Denken jullie dat deze methode daarvoor geschikt is? <\/P>
<\/P>
2) Welke software moet ik gebruiken op mijn Android-telefoon om de vlucht te plannen en foto's te maken? En wat moeten de instellingen zijn (nadir, schuin, enz.)? We hebben geen bezwaar tegen het besteden van dagen aan het maken van dronefoto's, dus tijd en mankracht zijn geen probleem.<\/P>
<\/P>
Mijn uiteindelijke doel is om de 3D-structuur van de vegetatie te bestuderen en kwantificeren, wat vervolgens statistisch zal worden getest om te zien of het effect heeft op diversiteit, overvloed en verspreiding van sommige dieren.<\/P>
<\/P>
Ik ben echt nieuw in dit onderwerp. Alvast bedankt.<\/P>
<\/P>
Kaan<\/P><\/BODY><\/HTML>