<\/HEAD>
Ik probeer bijna 700 stroomgebieden af te bakenen vanaf Stormwater uitlaatpunten op relatief kleine orde beken. Ik heb gemerkt dat 1-meter en 30-meter DEM's ofwel te gedetailleerd of te grof van schaal zijn voor dit werk. Ik kreeg meerdere 10-meter .tif bestanden om te gebruiken voor de DEM.<\/P>
-Ik heb de tool 'Mosaic to New Raster' gebruikt die een overlappend effect heeft op de rasterbeelden waardoor het onbruikbaar wordt (afbeelding 1). Mijn beste gok is dat de mozaïektool de "zwarte" gebieden, die een null-waarde zouden moeten hebben, een zeer lage numerieke waarde geeft. Wanneer de mozaïektool wordt gebruikt, behandelt het de bovenste laag en gebruikt de waarde daarvan boven de lagen eronder.<\/P>
- Om dit te omzeilen, heb ik geprobeerd de tool 'Raster Catelog To Raster Dataset' te gebruiken om te zien of deze zich anders zou gedragen en het lijkt ongeveer hetzelfde te doen als hierboven.
-Afbeeldingen 1 en 2 tonen de overlappende effecten en de "zwarte gebieden" die extreem lage waarden hebben<\/P>
<\/P>
Ik weet niet precies hoe ik dit probleem kan oplossen. Is er een tool zoals 'Mosaic to New Raster' die die lage waarden negeert? Of is er een manier om die waarden in elke Rasterlaag te bewerken? <\/P>

<\/P><\/BODY><\/HTML>