Hallo daar!<\/P>
<\/P>
Momenteel volg ik een GIS-cursus via Coursera.com en een van de oefeningen was om een streamorder-laag te maken.<\/P>
Na het volgen van de oefening en deze zonder problemen te hebben voltooid, probeerde ik exact dezelfde oefening te doen voor het gebied waar ik woon.<\/P>
Dit is in San Cristobal de las Casas, Chiapas, Mexico.<\/P>
Ik heb de DEM-bestanden (.bil) gevonden waarvan ik dacht dat ik ze nodig had voor mijn project en heb ze gedownload. (4 in totaal)<\/P>
Vista general<\/A> --> hier is een link naar het bestand dat ik heb gedownload.<\/P>In totaal heb ik 4 gebieden gedownload. (E15D51, E15D52, E15D61 en E15D62)<\/P>Ik heb ze samengevoegd en ben begonnen met werken.<\/P><\/P>1. Spatial analyst tools --> Hydrology --> Flowdirection.<\/P>input=mijn samengevoegde bestand <\/P><\/P>2. Spatial analyst tools --> Hydrology --> Flow Accumulation<\/SPAN><\/P>Input=Flowdirection-laag. (FLOAT)<\/SPAN><\/P><\/P>3. Spatial analyst tools --> Conditional --> Set-null<\/SPAN><\/P>Input: FlowAccumulation-laag<\/SPAN><\/P>Expressie: Waarde < 3000<\/SPAN><\/P>Output= Flowaccumulation-laag<\/SPAN><\/P><\/P>4 Spatial analyst tools --> Hydrology --> Streamorder<\/SPAN><\/P>Input= Setnull_accumulation_layer<\/SPAN><\/P>Output = Flowdirection-laag<\/SPAN><\/P>Methode: Strahler<\/SPAN><\/P><\/P><\/P>Het resultaat hiervan is niet echt bevredigend, omdat er slechts enkele kleine delen van de stromen zichtbaar zijn (niet verbonden).<\/SPAN><\/P>Ik vraag me nu af wat er mis is gegaan.<\/SPAN><\/P>Is het mijn fout, of zijn de .bil-bestanden van te lage kwaliteit?<\/span ><\/p >(Dit is wat ik wil maken (alleen de stromen)): Mapa de la cuenca<\/A> <\/span ><\p > <\span ><\p >Ik hoop dat iemand dit voor mij kan verduidelijken,<\span ><\p >Ik heb een mappackage toegevoegd van mijn 'werk'.<\span ><\p ><\p >Bedankt en groeten<\span ><\p ><\p >Michiner<\span ><\p ><\BODY ><\HTML >
In totaal heb ik 4 gebieden gedownload. (E15D51, E15D52, E15D61 en E15D62)<\/P>
Ik heb ze samengevoegd en ben begonnen met werken.<\/P>
1. Spatial analyst tools --> Hydrology --> Flowdirection.<\/P>
input=mijn samengevoegde bestand <\/P>
2. Spatial analyst tools --> Hydrology --> Flow Accumulation<\/SPAN><\/P>Input=Flowdirection-laag. (FLOAT)<\/SPAN><\/P><\/P>3. Spatial analyst tools --> Conditional --> Set-null<\/SPAN><\/P>Input: FlowAccumulation-laag<\/SPAN><\/P>Expressie: Waarde < 3000<\/SPAN><\/P>Output= Flowaccumulation-laag<\/SPAN><\/P><\/P>4 Spatial analyst tools --> Hydrology --> Streamorder<\/SPAN><\/P>Input= Setnull_accumulation_layer<\/SPAN><\/P>Output = Flowdirection-laag<\/SPAN><\/P>Methode: Strahler<\/SPAN><\/P><\/P><\/P>Het resultaat hiervan is niet echt bevredigend, omdat er slechts enkele kleine delen van de stromen zichtbaar zijn (niet verbonden).<\/SPAN><\/P>Ik vraag me nu af wat er mis is gegaan.<\/SPAN><\/P>Is het mijn fout, of zijn de .bil-bestanden van te lage kwaliteit?<\/span ><\/p >(Dit is wat ik wil maken (alleen de stromen)):
<\span ><\p >Ik hoop dat iemand dit voor mij kan verduidelijken,<\span ><\p >Ik heb een mappackage toegevoegd van mijn 'werk'.<\span ><\p ><\p >Bedankt en groeten<\span ><\p ><\p >Michiner<\span ><\p ><\BODY ><\HTML >
I didn't see whether 'sinks' were filled or whether you were working with a depressionless DEM. If it isn't, you won't get satisfactory results as outlined here Creating a depressionless DEM—Help | ArcGIS for Desktop which is a prerequisite for pretty well everything in your workflow
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.