<\/HEAD>
Dus allereerst ben ik helemaal nieuw met ArcGIS, ik ben een CAD-man.... <\/P>
<\/P>
Ik heb een stormwaterstroomkaart gemaakt, met Civil 3d voor een klant. Ze zijn geïnteresseerd in een soort kaart waarop ze op een lijn kunnen klikken en die de stroomlijn helemaal tot aan de bestemming zou markeren, dit idee werd aanbevolen door iemand die bekend is met ArcGIS maar ze weten niet zeker hoe ze dit probleem moeten aanpakken. <\/SPAN><\/P><\/P>Ik heb wat geëxperimenteerd met ArcGIS\/Map en het klinkt alsof ik geometrische netwerken en network analyst kan gebruiken om zoiets te doen. Allereerst zou dit de beste oplossing voor dit probleem zijn, zo niet kun je me dan in een richting wijzen wat een betere oplossing zou zijn. <\/SPAN><\/P><\/P>Ten tweede, hoe krijg ik dit uiteindelijk in handen van de klant (zij hebben geen GIS-software). Moet het een webgebaseerde app zijn, of is er een soort gratis viewer? Ook met betrekking tot deze app, zal het enige vorm van scripting vereisen om het te laten werken zoals ik wil of is deze soort <\/SPAN>functionaliteit<\/SPAN> ingebouwd in ArcGIS en hun webapp-systeem.<\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/P>Tot slot, moet ik dit proberen te doen met ArcGIS of ArcMap? <\/SPAN><\/P><\/P>Ik weet dat dat veel vragen zijn, en alle hulp wordt gewaardeerd. Ik ben als een gek aan het googelen geweest om uit te zoeken waar ik moet beginnen met leren over dit alles, en probeer te bepalen of ik een <\/SPAN>haalbaar<\/SPAN> doel kan stellen om dit allemaal tegen maart te leren. <\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>