<\/HEAD>
Hallo,<\/P>
Ik heb een probleem dat ik niet kan oplossen. Ik heb behoorlijk wat ervaring met ArcGIS, vooral met transportanalyse.<\/P>
Ik heb een laag met multimodale stops, waar het mogelijk is om van vervoersmodus te wisselen, bijvoorbeeld tussen bus en metro. In het netwerkdataset vertegenwoordigen zulke stops verbindingspunten tussen bus en metro. Daarom moeten zulke stops worden toegewezen aan beide connectiviteitsgroepen - bus en metro.<\/P>
Een belangrijke voorwaarde is dat deze punten precies op de lijn van het vervoersnetwerk moeten liggen. Ik heb geprobeerd dit te doen met de geoprocessing tool Snap. Het leek goed, maar toen ik inzoomde, ontdekte ik dat de punten niet precies op de lijn liggen. Ik heb veel andere trucs geprobeerd, maar zonder succes.<\/P>
Toen gebruikte ik de tool Locate Features Along Route. Het resultaat was een tabel, die ik gebruikte om een Display Route Events uit te voeren. Het resultaat was een puntlaag Route Events. Alleen in deze laag lagen alle punten (multimodale stops) precies op de vervoerslijnen, zelfs wanneer ik maximaal inzoomde. Maar..... ik kan de puntlaag Point Events niet gebruiken als invoerlaag voor het netwerkdataset. Ik moet het omzetten naar shapefile of feature class. Maar dan - bewegen de punten een beetje weg van de vervoerslijnen. <\/P>
Ik zit in een soort val en kan niet verder met mijn werk.<\/P>
Hartelijk dank voor uw hulp!<\/P>
Klemen<\/P><\/BODY><\/HTML>