<\/HEAD>
Hallo daar! Ik werk voor een middelgrote non-profitorganisatie die net ons GIS-programma aan het opzetten is. We hebben momenteel twee primaire analisten en ongeveer 5 gebruikers die ook ervaring hebben met GIS en zouden profiteren van toegang (dat aantal kan groeien). Ons management is volledig overgestapt op OneDrive\/Sharepoint-opslag zonder lokale serveropslag. We werken voornamelijk allemaal op afstand, dus dat is deels de reden waarom ze die stap hebben gezet. Idealiter zouden we één locatie hebben waar we al onze GIS-gegevens, projecten, bronnen enzovoort opslaan waar alle GIS-gebruikers toegang toe hebben en van kunnen werken. We doen niet veel gelijktijdige bewerkingen, maar willen redundantie verwijderen waarbij mensen dezelfde gegevens op meerdere locaties opslaan. We creëren niet veel data, maar gebruiken data die anderen hebben gemaakt (sommige groot zoals nationale landbedekking, beeldmateriaal, enzovoort). Ik heb enkele opmerkingen gelezen over problemen met OneDrive\/Sharepoint. Tot nu toe heb ik wat synchronisatieproblemen gehad bij het werken met ArcGIS Pro-projecten opgeslagen op OneDrive, plus problemen met het uitvoeren van eenvoudige python-scripts met data opgeslagen in Sharepoint. Dus het is niet ideaal. Wat hebben andere organisaties gedaan in dit scenario? We onderzoeken de mogelijkheid van een ArcGIS Enterprise-implementatie, maar weten niet of het overdreven is voor zo'n kleine groep. Een ander onderdeel is dat we idealiter interactieve apps en kaarten zouden kunnen maken, waarvan sommige alleen intern zichtbaar zijn zonder dat voor elke kijker AGOL-licenties nodig zijn (maar ook veel meer zouden publiekelijk toegankelijk zijn). We denken eraan om met een Esri-businessconsultant te praten, maar wilden eerst zien welke informatie jullie misschien kunnen delen. Bedankt!<\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>