<\/HEAD>
Ik probeer een manier te vinden waarbij ik een numerieke waarde die ik heb ingevoerd in bijvoorbeeld een point shapefile-veld kan nemen, en vervolgens kan zoeken naar nabijgelegen polygonen (bijvoorbeeld een block group-bestand) totdat het totaal van de point veld drempel wordt bereikt en er een grens omheen wordt gemaakt. <\/P>
<\/P>
Ik werk met een geavanceerde ArcGIS desktop 10.7-licentie en heb ook toegang tot de Business Analyst Extension. Er lijken veel tools te zijn met de BA extension, maar geen waarmee ik kan specificeren welke velden ik wil laten overeenkomen met de drempel (aangezien ik precies moet specificeren welke waarden overeen moeten komen).<\/P>
<\/P>
Dus bijvoorbeeld, stel dat ik een point shapefile heb met waarde 10, en daaromheen zijn polygonen met waarden 1,3,2,4,7,4,5, enzovoort. Ik zou graag de dichtstbijzijnde polygonen rond de '10' willen zoeken die optellen tot die waarde of gedeeltelijke delen van de gebieden nemen om die hele waarde 10 te bereiken. Maar ik moet kunnen specificeren per veld welke waarden overeen moeten komen. Alvast bedankt voor je gedachten!<\/P><\/BODY><\/HTML>