<\/HEAD>
Ik werk bij een waterbedrijf en we bedienen meerdere steden. Ik wil ID's genereren voor onze brandkranen. Onze ID's beginnen met de eerste letter van de stad gevolgd door een opeenvolgend nummer. Bijvoorbeeld P1200 of C1564. Het probleem is dat we in elke stad een verschillend aantal brandkranen hebben en de opeenvolgende nummers op verschillende waarden staan (zie bijlage). Ik heb wel een laag die ik kan toevoegen met polygonen rond de steden met een veld dat de eerste letter bevat die gebruikt moet worden voor het begin van het brandkraan nummer.<\/P>
<\/P>
Mijn vraag is, kan ik meerdere reeksen hebben voor één laag? Zo ja, hoe kan ik de assistant vertellen om een bepaalde reeks te gebruiken? Het zou prima zijn als het mij zou vragen. Dus als ik een nieuwe brandkraan toevoeg in de stad Providence, wil ik dat het de reeks PHYDRANT gebruikt zodat het volgende brandkraan nummer P3240 zou zijn. Als het de stad Johnston is, gebruik dan de reeks JHYDRANT en het volgende brandkraan nummer zou J0501 zijn, enzovoort. Ook zijn brandkraan nummers 4 tekens lang, maar ik denk dat ik weet hoe ik dat kan bereiken.<\/P>
<\/P>
Bedankt<\/P>
<\/P>
Ray<\/P>
<\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>