<\/HEAD>
Hallo allemaal<\/P>
<\/P>
Ik ben een van die mensen die weet hoe je ArcHydro kunt gebruiken om HET GROOTSTE DEEL van wat ik nodig heb te doen, maar niet alles.<\/P>
<\/P>
Wat ik wil doen is ArcHydro gebruiken om opvanggebieden en afwateringslijnen te creëren voor invoer in een aangepast neerslag-afvoer modelleringsprogramma. Ik wil dat het gebaseerd is op subwatersheds die ik afbakend heb. <\/P>
<\/P>
Zodra ik subwatersheds heb, wil ik de bestaande (of een nieuwe maken) Drainage Line vectorfeature kunnen gebruiken om de stroompaden tussen de subwatersheds te vertegenwoordigen. Wat ik wil doen, is het hele afwateringslijnennetwerk samenvoegen en het dan splitsen bij de grens van het subwatershed. Daarna wil ik een from-node en to-node hebben, die aangeven van welke "Subwatershed Point" (of Batch Point) de lijn vertrekt en waarheen hij gaat... en dan wil ik dat vullen met Slope, 1085 slope, hoogte stroomopwaarts, hoogte stroomafwaarts enzovoort zoals bij de Longest flow paths.<\/P>
<\/P>
Vervolgens wil ik dit allemaal importeren in een neerslag-afvoer modelleringsprogramma, wat ik kan doen via Excel-sheets. Wat ik voor mijn model nodig heb is<\/P>
a) subwatershed outlet - oostwaarde en noordwaarde (kan ik doen)<\/P>
b) subwatershed area - kan ik doen<\/P>
c) subwatershed slope (ik neem de helling van Longest Flow Path voor Subwatersheds) - kan ik doen<\/P>
d) lengte van de stroom van het ene subwatershed outlet naar het andere (kan ik niet doen, heb de hierboven beschreven methode nodig)<\/P>
e) helling van de stroom van het ene subwatershed outlet naar het andere (kan ik niet doen, heb de hierboven beschreven methode nodig)<\/P>
<\/P>
Waar ik vastloop is dat ik probeer Subwatershed en Drainage Line te gebruiken... en ik GRID ID-features enzovoort nodig heb... het is gewoon constant veel foutmeldingen omdat de drainge lines hier niet voor bedoeld zijn. Heeft iemand ideeën?<\/P>
<\/P>
Idealiter zou ik dan de Network tools kunnen gebruiken om een schema te maken, gebaseerd op MIJN subwatersheds (in plaats van de standaard opvanggebieden), dat zou geweldig zijn. <\/P>
<\/P>
Bedankt!<\/P><\/BODY><\/HTML>