<\/HEAD>
Hallo... Ik ben vrij bekend met het merendeel van ESRI's software, maar ik betreed nu een enigszins onbekend terrein dat Emergency Operations heet. Mijn grootste vraag is denk ik, hoe andere gemeenten die ArcGIS Online en Emergency Response Solutions gebruiken toegang krijgen tot de bronnen die ESRI biedt tijdens een grote natuurramp, zoals een orkaan. <\/P>
<\/P>
Wij zijn in Florida, en orkanen zijn helaas een regelmatige gebeurtenis tussen juli en oktober. Als we internetverbinding verliezen, zal ons interne netwerk prima functioneren; maar als we enkele van de geboden oplossingen gebruiken, zijn we afhankelijk van toegang tot ArcGIS Online, evenals de Javascript API waarop de applicaties zijn gebouwd, die wordt gehost door ESRI. Als we "zwart" gaan, om het zo te zeggen, en losgekoppeld zijn van de buitenwereld, zou dat veel van deze oplossingen nutteloos maken, tenzij je een noodplan hebt zoals mobiele data of mogelijk satellietdata als back-up communicatiemiddel naar ESRI's servers?<\/P>
<\/P>
Ik weet dat je je ArcGIS Online-apps lokaal kunt hosten, maar die HTML\/Javascript\/en CSS3-bestanden zullen nog steeds verwijzen naar ArcGIS Online-webkaarten en de Javascript API's die worden gebruikt om die apps te bouwen. Heeft iemand suggesties of opmerkingen over hoe hun organisatie met deze situatie omgaat?<\/P>
<\/P>
Bedankt!<\/P><\/BODY><\/HTML>