<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/P>
<\/P>
Ik heb een gehoste featurelaag in AGOL. De gehoste featurelaag bevat punten en twee aparte gerelateerde tabellen, elk met een één-op-veel relatie met de punten. Ik gebruik deze gehoste featurelaag voornamelijk in Arc Collector om veldgegevens te verzamelen. Soms is het echter efficiënter om enkele attributen in de gerelateerde tabellen op kantoor bij te werken. Mijn huidige workflow bestaat uit het toevoegen van de gehoste featurelaag aan mijn ArcMap-document (knop gegevens toevoegen-->gegevens toevoegen van ArcGIS Online). Vervolgens klik ik met de rechtermuisknop op de gehoste featurelaag in de inhoudstabel-->Features bewerken-->Lokale kopie maken voor bewerking. Het doel is om de bewerkingen toe te passen op de lokale kopie in ArcMap en deze vervolgens te synchroniseren met AGOL.<\/P>
<\/P>
Na het starten van een bewerksessie op de nieuw gemaakte lokale kopie, kan ik alleen de punten (en attributen in de puntentabel) bewerken, maar niet de attributen in de gerelateerde tabellen<\/EM>. Het lijkt erop dat wanneer je op deze manier een lokale kopie maakt voor bewerking, de puntfeatures worden opgeslagen in een tijdelijke lokale geodatabase, maar de gerelateerde tabellen blijven onderdeel van de gehoste service. (De eerste afbeelding hier is een momentopname van de Lijst per bron-weergave die de puntfeatures en gerelateerde tabellen toont zoals ze binnenkomen vanuit AGOL. De tweede afbeelding is een momentopname na het maken van een lokale kopie voor bewerking). Ik kan nog steeds gerelateerde records bekijken, maar niet bijwerken. <\/SPAN><\/P><\/P>Ik heb alle juiste bewerkingsinstellingen ingesteld op de gehoste featurelaag in AGOL. Ook heb ik het vakje "Include related data" aangevinkt in de Distributed Geodatabase Options-tool. <\/P><\/P>Meestal, als ik tegen zo'n probleem aanloop en alle online troubleshooting heb uitgeput en ontdek dat niemand anders dit probleem heeft, betekent dat voor mij dat ik niet goed nadenk. Ik realiseer me dat ik waarschijnlijk gewoon de attributen in de gerelateerde tabellen direct in AGOL kan bewerken. Het zou echter handiger zijn om ze direct in de lokale kopie te kunnen bewerken en vervolgens de bewerkingen te synchroniseren met de gehoste featurelaag. <\/P><\/P>Alle advies of alternatieve workflows worden zeer gewaardeerd!<\/P><\/P>Bedankt!<\/P><\/P>Trevor<\/P><\/BODY><\/HTML>