<\/HEAD>
Hoi,<\/P>
<\/SPAN><\/P>Ik wil de depression elevation doen met tools van de spatial analyst, omdat het proces stopte toen ik een raster met hoge resolutie gebruikte, groter dan 7 m8 met de "depression elevation" van de arc hydro tool.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Dus ik heb de depression elevation gedaan met archydro voor een klein gebied en volgde de stappen die in het resultaatvenster voor mijn studiegebied werden vermeld. Het werkte en ik kreeg depressies en depressiegebieden, gebaseerd op het raster met hoge resolutie voor een groot gebied. Helaas hebben de polygonen geen attributen zoals FillDeph, FillVolume,... 😞<\/span><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Dus heb ik het proces van sink evaluation eerst gedaan op een testgebied met de archydro tools en volgde de stappen met gebruik van de inputs van de depression elevation om de attributen te produceren.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Maar ik weet niet zeker welke inputs nodig zijn om de zonale statistieken te doen. Misschien kan iemand helpen? <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Binnen het proces van sink evaluation met de archydro-tool worden twee zonale statistieken gebruikt.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>1.Zonal Statistic<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>De eerste illustratie toont de inputs die door archydro tools worden gebruikt.<\/SPAN><\/P>Ik verving het inputraster door het raster "deprwsh", gegenereerd met de stappen van de depression elevation.Mijn DEM is het inputwaarde-raster.Wat betekent GPLO???? Ik gebruikte het statistiektype "all"<\/SPAN><\/P><\/P><\/P> Zonal Statistic<\/SPAN><\/LI><\/OL> <\/SPAN><\/P>Binnen de tweede zonale statistiek gebruikte ik dezelfde inputs, en het statistiektype was minimum (illustratie toont inputs gebruikt door archydro)<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Uiteindelijk kreeg ik allemaal verkeerde attributen voor FillDepth, FillVolume, die gegenereerd zijn uit het resultaat van de eerste zonale statistiek<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>FillDeph wordt berekend met deze expressie:<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>!tmp9DEF.MAX! * 1<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>en FillVolume wordt op deze manier berekend:<\/SPAN> !tmp9DEF.SUM! * 1<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>mijn resultaten (fill depth) komen overeen met de z-coördinaten van de DEM dus er is geen verschil tussen min en max om FillDepth te berekenen.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Is "GLPO" een tussentijds resultaat, dat wordt gemaakt door het verschil van de aftrekking van de minimumwaarde van de maximumwaarde? Het zou geweldig zijn om de depression elevation op deze manier te doen.
<\/P><\/P><\/p> Bedankt bij voorbaat
Julia
<\BODY> <\HTML>