<\/HEAD>
Hallo allemaal! Ik gebruik ArcGIS 10.4.1. Ik probeer een netwerkdatabase te maken met behulp van een shapefile van ongeveer 1000 lijnen en een shapefile van ongeveer 2000 punten. De lijnen tonen een spoorwegsysteem, en het puntenbestand toont de stations langs de spoorlijn. Ik heb geprobeerd een netwerkdatabase te maken, maar het lukt niet. Ik heb enkele tutorials over de basis geprobeerd, maar ik worstel met het begrijpen welke informatie nodig is om een netwerk te creëren dat uiteindelijk werkt. Dus om te beginnen, welke informatie is basis om een netwerkdatabase te kunnen maken? Welke kolommen zijn nodig? Ik heb informatie over de lengte van de lijnen en locaties van de punten, maar niet veel meer. Ik heb geen informatie over de tijd die treinen nodig hebben om langs de lijnen te reizen.<\/P>
<\/P>
De reden voor het maken hiervan is om te zien welke stations worden gepasseerd langs bepaalde routes, omdat ik die routes wil verwijderen die over meerdere stations gaan en alleen die wil behouden die van het ene station naar het andere gaan. Als er een ander hulpmiddel is dat hiervoor kan worden gebruikt, dat simpelweg van het ene punt naar het andere gaat en een output geeft van welke punten overlappen langs de spoorlijn, zou dat zeer gewaardeerd worden!<\/P>
<\/P>
Hier is een afbeelding van hoe de kaart er nu uitziet:<\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>