<\/HEAD>
Ik ben bezig met het afbakenen van ons MS4-servicegebied (gebied dat afwatert naar gereguleerde uitlaten) binnen onze county. Ik heb met succes ons stormwaterinfrastructuurnetwerk opgeschoond en de DEM opnieuw geconditioneerd met beken en greppels (alle overland stroompatronen), en de DEM geëgaliseerd met waterlichamen.<\/P>
<\/P>
Wat ik deed, was het netwerk opschonen, vervolgens alle randen en knooppunten combineren, hydroids toewijzen, from\/to knooppunten genereren en nextdownid invullen. Daarna selecteerde ik alle beken, exporteerde ze naar een nieuwe gdb en een nieuwe feature dataset. Selecteerde alle greppels, exporteerde naar dezelfde gdb en dezelfde feature dataset, enzovoort. Ik gebruikte die beken en greppels om de DEM in twee afzonderlijke processen opnieuw te conditioneren, omdat ik wilde dat de greppels smaller waren dan de beken. Ik combineerde beken en greppels om te gebruiken in de functie assign stream slope. (Deze nieuwe feature classes worden alleen gebruikt voor DEM-herconditionering)<\/P>
<\/P>
Ik heb het 25 uur laten draaien, met Max elevation ingesteld op 10000 en elevation drop ingesteld op 10. Daarna heb ik de operatie geannuleerd, en de FromElev- en ToElev-velden werden niet ingevuld.<\/P>
<\/P>
Oorspronkelijk gebruikte ik de ArcHydro werkbalk in een kaartdocument, en gisteravond draaide ik het via ArcToolbox, denkend dat dat misschien verschil zou maken. Vanmorgen kwam ik erachter dat het niet voltooid was, maar er werd geen foutmelding gegeven of berichten waarom het mislukte. Mijn Geoprocessing -> Results-venster geeft geen informatie over processen die ik gisteren heb uitgevoerd (weet niet waarom).<\/P>
<\/P>
Er zijn andere lijnen in mijn netwerk naast de beken en greppels... Hoofdleidingen en verbindingslijnen. De hoofdleidingen wil ik uiteraard niet in mijn DEM branden, en mijn verbindingslijnen zijn er alleen om connectiviteit te behouden wanneer we niet precies weten HOE de features verbonden zijn, maar wel weten dat het die richting op stroomt. Zou het kunnen dat mijn fromnode- en tonode-velden het verstoren omdat het de downstream lijn niet kan vinden?<\/P>
<\/P>
Waarom zou het zo lang duren voor archydro om deze velden in te vullen?<\/P>
<\/P>
Heeft iemand enig inzicht? <\/P><\/BODY><\/HTML>