<\/HEAD>
Het enige doel van dit artikel is om ArcMap te bekritiseren vanwege verschillende problemen, sommige oud, sommige nieuw.<\/P>
Beheerders, voel je vrij om dit ergens te plaatsen waar het hoort - ik heb geen tijd om die duizenden thema's en gemeenschappen en wat dan ook te bezoeken. Je mag het in de prullenbak gooien, het kan me niet schelen, ik zal het opnieuw plaatsen. Als een probleem dat ik hier noem een oplossing heeft gekregen in 10.7., beschouw het dan simpelweg als niet genoemd 😉<\/span><\/P><\/P>1e Probleem:<\/STRONG> Deze "GeoNet" bestaat nu al een tijdje en het lijkt te bestaan in deze nauwelijks te begrijpen structuur, slechts als een belemmering om juiste opmerkingen op de juiste plaatsen te plaatsen. Als iemand erin kan leven en ermee kan omgaan, prima. Maar ik zie het als een methode om klachten te verminderen. Omdat ik aan het werk ben, kan ik geen uren besteden aan het verkennen van deze community. Ik moet snel en efficiënt zijn.<\/P>2e Probleem:<\/STRONG> Oud. ArcMap (ik gebruik 10.6.1) stond bepaalde lengtes van bestandsnamen niet toe, bepaalde tekens in bestandsnamen, elk niveau en soort toestemming lijkt verschillend te zijn bij het team dat de betreffende tool heeft gemaakt. Het zou nu zo moeten zijn, aangezien ArcMap "is herschreven in Versie 10", dat voor alle tools hetzelfde geldt, en alle tools zouden bestanden moeten kunnen overschrijven die ten minste niet in gebruik zijn. Omdat we niet zulke idioten zijn die een waarschuwing niet kunnen respecteren. Maar ArcMap verzet zich behoorlijk tegen die hoop.<\/P>3e probleem:<\/STRONG> Nieuwere: ArcMap begon traag te worden in 10.4., maar nu in 10.6. is het erg<\/EM> traag. Ik heb het niet over het lettertypeprobleem in dialoogvensters, beginnend met 10.4 of 10.5 (wat klachten van veel gebruikers nodig had, veel nutteloze tips, en vele maanden totdat het werd opgelost na de release van 10.6). Ondertussen besloot iemand meerdere TOC-hertekeningen te geven, samen met meerdere feature-hertekeningen. Waarom zou je een GIS trager maken als het nog niet traag genoeg is? <\/P>4e probleem<\/STRONG>: Oudere: Ik weet niet wanneer ArcMap begon te bevestigen dat een geoprocessing tool succesvol was uitgevoerd, maar niets uitvoerde. Ik denk dat het was in 10.3 of 10.4. Je start een tool, het voert succesvol uit, en als je zoekt naar een resulterende wijziging (bijv. een nieuwe shapefile of zo), vind je niets. Geweldig idee, mensen! Ik hou ervan professioneel voor de gek gehouden te worden! Om Esri's eer te redden, kan dit na een herstart/herladen van de kaart of ArcMap (mogelijk) werken (gewoon de procedure uit de geschiedenis oproepen).<\/P>5e probleem:<\/STRONG> Oudere. Wanneer ik een tool open, bijvoorbeeld 3d-Analyst's "Add Surface Information", selecteer ik de Input feature Class en de Input Surface. Als een van die features in een groep zit (zoals 99,9 procent van mijn feature classes), kan de uitvoering van de tool mislukken (als het geen succesvolle uitvoering toont terwijl er niets is gedaan, zie 4e probleem). Ik moet dan de features met hun correcte paden lokaliseren om op een succesvolle uitvoering te hopen. Het herstarten van de kaart of ArcMap zelf helpt hier meestal niet.<\/P>6e probleem:<\/STRONG> Oud: De positionering van TOC, Toolbox en andere grotere elementen is lastig met die Auto-Snap-Placers die onmiddellijk verschijnen. Kon niemand een eenvoudigere methode uitvinden die helpt met die monsterlijke lay-out? En om de complete lay-out op te slaan, omdat het tijd kost om deze te configureren, en na een verse installatie is alles weg.<\/P>7e probleem:<\/STRONG> Oud: Het gebeurt zo vaak dat je een shapefile moet overschrijven of simpelweg veranderen bijvoorbeeld. Nu is het begrijpelijk dat er bepaalde problemen zijn met het wijzigen van bestanden terwijl ze in gebruik zijn. Dus zou je denken: laten we het bestand uit TOC verwijderen en dan overschrijven of veranderen. Maar nee, dat werkt niet. ArcMap laat allerlei bestandsvergrendelingen achter (sommige daarvan magisch binnenin een excel-bestand!) totdat ArcMap wordt afgesloten. Ja, het is niet genoeg om een nieuwe kaart te openen; sommige bestandsvergrendelingen overleven zelfs dat.<\/P>8e probleem:<\/STRONG> Oud: ArcMap heeft geweldige functionaliteit en gevoel voor styling, maar het probleem met soms acht of meer niveaus van doorklikken (bijv. Eigenschappen \/ Labels \/ Symbool \/ Symbool bewerken \/ Geavanceerde Tekst \/ Tekst Achtergrond Eigenschappen \/ Ballon Oproep Symbool \/ Symbool Lijn Vulling Symbool Lijn bewerken \/ Symbool \/ Cartografische Lijn Decoraties Eigenschappen \/ Lijn Decoratie Symbool \/ Symbool bewerken \/ Pijl Marker Symbool Masker Symbool \/ Symbool bewerken \/ Marker Vulling Symbool Marker \/ Symbool bewerken \/ Masker Symbool \/ Symbool bewerken \/ ...... 18e Niveau dat was) wacht al jaren op een horizontale sneltoets.<\/P>9e probleem:<\/STRONG> Oud: Geen .bak-bestanden van welke soort dan ook.<\/P>10e probleem<\/STRONG>: Oud: Pdf-Transparantie!! Ja, transparantie in pdf bestaat al heel lang nu. Maar ArcMap rendert elke feature die transparantie heeft als raster, en elke feature daaronder ook. Dat leidt tot enorme pdf's wanneer vectorinhoud correct moet worden weergegeven en daarom de rasterresolutie moet worden verhoogd. Veel gebruikers zijn zich daarvan niet bewust en velen vragen zich af waarom een kleine kaart resulteert in een enorme pdf. Er is zelfs een addertje onder het gras: Als ArcMap besluit dat de kaart complex is, kan rasterisatie zelfs "hogere" (in termen van z-volgorde) geplaatste lagen beïnvloeden. Dan moeten we een vectorgroep maken en een rastergroep waar beide typen volledig gescheiden zijn van elkaar. Maar waarom is er geen pdf-transparantie optie? Jongens en meisjes, ja, het IS mogelijk.<\/P>11e probleem<\/STRONG>: Oud: Op een bepaald punt van complexiteit geven zowel Maplex als de standaard label engine hun goede werk op. Je kunt dan niveaus en regels maken, maakt niet uit. Labels worden getekend....volgen de regels niet meer. Alsof Maplex op de grond ligt en tegen ons zegt: alsjeblieft...ik ben klaar....Maar toch!! Het leidt ons naar de<\/P>12e probleem:<\/STRONG> Oud: Waarom kan ik labels die ik handmatig wil plaatsen niet gewoon handmatig plaatsen? Waarom moet ik een Annotation Feature Class maken, en waarom oh waarom is het zo ingewikkeld om daarna de referentieschaal te wijzigen? Waarom verandert de begrenzingskader van individuele overschreven labels in een AFC, of beter gezegd, waarom is de begrenzingskader waar het label verschijnt er niet meer? (Ik weet het wel, maar de uitleg is nogal ruw).<\/P>13e probleem:<\/STRONG> Nieuwere: Prestaties opnieuw. ArcMap lijkt geen voordeel te halen uit CAD grafische kaarten. Maar ArcMap lijkt ook steeds trager te worden (minuten nodig voor starten, met of zonder laden van kaarten), met toenemende vertraging na openen van tools, en die tendens is verontrustend. We hebben hier verschillende Dell Precisions met Xeon1545 en 32 GB RAM, en het lijkt erop dat ArcMap langzamer trager wordt dan de hardware kan evolueren. Dat was vroeger niet altijd zo, voor zover ik me herinner (ik begon met 8.0).<\/P><\/BODY><\/HTML>