<\/HEAD>
Ik probeer wat verduidelijking te vinden over een vraag die naar voren kwam tijdens de cursus Werken met Geometrische Netwerken voor Nutsbedrijven. Bij het gebruik van een geometrisch netwerk om veelvoorkomende bewerkingstaken te versnellen, lieten de oefeningen ons "Subtypes" definiëren (geen Domeinen) op deelnemende feature classes die vervolgens konden worden gebruikt om connectiviteitsregels op te zetten. Bijvoorbeeld, bij het vastklikken van een zijlijn aan een hoofdleiding wordt automatisch een fitting van Subtype "Tee" aangemaakt. Andere regels kunnen zijn: een brandkraan kan alleen worden verbonden met een brandkraanzijde, en slechts 1 meter kan worden verbonden met elke servicelijn.<\/SPAN>
<\/P><\/P>Er werd echter benadrukt dat de subtypevelden gehele getalvelden moeten zijn (met gecodeerde domeinen). <\/SPAN><\/P><\/P>Ik heb zojuist onze districtgegevens gemigreerd naar het Local Government Information Model. Toch gebruikt het LGIM geen gehele getalvelden voor de attributen waarvoor ik subtypes zou aanmaken (FITTINGTYPE, LINETYPE, WATERTYPE enz.); het gebruikt tekenreeksvelden waarvoor geen subtypes kunnen worden aangemaakt en dus kunnen er geen connectiviteitsregels worden gedefinieerd in het geometrische netwerk.<\/SPAN>
<\/P><\/P>Mis ik iets? Werkt de Water Utility Network Editing Solution van ESRI hieromheen? <\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>