Ik ben bezig met het maken van een aangepaste mappingtool voor een klant. Ze willen de standaard AGOL/Portal-app als uitgangspunt gebruiken en enkele van hun eigen aangepaste widgets toevoegen om verschillende bedrijfsspecifieke functies uit te voeren (integratie met andere systemen, aangepaste kaartmarkeringstools, enz.). Ik heb WAB Dev. Edition gebruikt om een testapp te downloaden en enkele widgets aangepast, en deze vervolgens gedeployed naar een interne testserver en alles werkt prima. De testapp gebruikt een AGOL-kaart die met iedereen is gedeeld - dus er verschijnt geen AGOL-loginformulier bij het openen van de lokaal gehoste app.
Mijn vraag(en) heeft betrekking op het creëren van een systeem voor gebruikers toegang tot deze app. Mijn klant heeft een aantal ESRI Named User-accounts, maar ze willen toegang tot hun applicatie mogelijk maken voor 50-100 interne gebruikers. Deze gebruikers zouden toegang moeten hebben tot een aantal lagen en deze lagen kunnen bewerken. Ik heb enkele SDE-featureclasses laten aanmaken binnen de lokale Portal-instantie van de klant (ze zijn gepubliceerd via een gefedereerde ArcGIS Server - dus ze hebben named user-toegang tot deze). Ik heb uitgezocht hoe ik deze lagen kan toevoegen aan de kaart wanneer de app opstart (met gebruik van het named user-account om de lagen te authenticeren), maar dit betekent dat het named user-account moet worden opgeslagen en mogelijk meerdere gebruikers dezelfde named user-toegang gebruiken (wat volgens mij niet in overeenstemming is met ESRI-licenties).
Wat zijn onze opties hier? Staat ESRI-licentie toe om (tijdens runtime) lagen toe te voegen aan een gedeelde kaart die met iedereen is gedeeld? Zo ja, kunnen deze lagen afkomstig zijn uit een SDE-database en gepubliceerd worden via ArcGIS Server? Wat als standaard ArcGIS Server-authenticatie wordt gebruikt vanaf een niet-gefedereerde server? Bijvoorbeeld het aanmaken van gebruikers binnen de ArcGIS Server-gebruikersbeheerhulpmiddel die geen named users zijn.
In principe willen we gebruikers toegang tot de applicatie beheren zonder gebruik te maken van het named user-systeem. Het lijkt technisch mogelijk, maar voldoet dit aan de licentievoorwaarden?
We hebben geprobeerd deze vraag aan onze lokale ondersteuning te stellen, maar hebben nog geen duidelijk antwoord ontvangen.