Ik gebruik en help anderen bij het configureren en gebruiken van RTK-correcties van verschillende diensten in Idaho, Oregon en Florida. Een paar van de belangrijkste RTK-dienstverleners zijn overgestapt van NAD83(2011) naar ITRF 2014 met een specifieke Epoch als hun referentiekader. Dit is een tijdafhankelijk referentiekader dat rekening houdt met de verschuiving van tektonische platen in de loop van de tijd (voor zover ik begrijp). Dat is echt geweldig voor het verbeteren van de nauwkeurigheid van gelokaliseerde objecten. Ik werk echter voor de lokale overheid, kleine bedrijven en non-profitorganisaties. Zij moeten allemaal lokale geprojecteerde coördinatensystemen gebruiken die overeenkomen met gegevens van county of staat. De methode om te transformeren van ITRF 2014, volgens National Geodetic Survey (NGS), naar andere referentiekaders is complex en vereist dat tijd een van de variabelen is die nodig zijn bij het berekenen van de transformatie. NGS biedt een tool genaamd Horizontal Time-Dependent Positioning (HTDP). Het mooie van ArcGIS Field Maps en RTK was echter om locaties met hoge nauwkeurigheid te verzamelen zonder nabewerking. Er zijn geen on-the-fly transformaties beschikbaar in Field Maps van ITRF 2014 naar iets anders zonder dat het vastzit aan een specifieke epoch die niet per se wordt gebruikt door de RTK-provider. Met de overstap in het referentiekader van de RTK-provider zouden we tussenliggende lagen in ITRF 2014 kunnen publiceren om daarin te verzamelen, zodat we helemaal niet on-the-fly hoeven te transformeren. Maar nu gaan we op een bepaalde manier weer terug naar nabewerking van data. Ook weet ik niet hoe ik een tijdafhankelijke transformatie vanuit ITRF 2014 binnen het ESRI-ecosysteem kan toepassen. Ik moet terugvallen op aangepaste python-code om te transformeren en projecteren. Ik kwam binnen een paar centimeter bij bekende punten als controle. Nu zit ik bijna dertig centimeter ernaast. Is er nog iemand die dit probeert uit te zoeken of een oplossing heeft?