Ik heb een gehoste feature service op arcgis.com die niet openbaar gedeeld is en ik moet de gegevens lezen vanuit een python-script. Het onderstaande script draaide zonder problemen tot voor kort. Nu krijg ik een 000732 foutmelding ("Dataset bestaat niet of wordt niet ondersteund") wanneer de MakeFeatureLayer_management tool wordt uitgevoerd. Ik heb de url afgedrukt om zeker te zijn dat ik een url(string) doorgeef en geen object aan de tool, en de url is geldig, dus ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ik heb ook geprobeerd een token te genereren en deze in de url mee te geven, maar dat werkte ook niet.
Hier is mijn code:
pw = keyring.get_password("scripts", "UserName")
gis = GIS("https://www.arcgis.com", "UserName", pw) # Verbinden met ArcGIS Online
#token = gis._con.token
layer_item_id = "34a9970d75f448da9898e3237efxxxx" # TM Points AGOL testlaag in mijn account
layer_item = gis.content.get(layer_item_id)
WebData = layer_item.layers[0]
WebData_url = layer_item.layers[0].url
#auth_url = f"{WebData_url}?token={token}"
print("web url", WebData_url) // een geldige url wordt op het scherm afgedrukt
arcpy.MakeFeatureLayer_management(WebData_url, "WebData") # Maak tijdelijke TM Points feature layer
Ik heb ook de sharing aangepast naar publiek en de code werkte, dus ik weet dat dit een authenticatieprobleem is en ik heb gewoon wat hulp nodig om te begrijpen wat ik verkeerd doe. Ik heb geprobeerd de auth_url te gebruiken in de MakeFeatureLayer_management tool maar kreeg dezelfde fout.