Hallo,
is het mogelijk om ecotoop te modelleren in herwateringsgebieden van veengebieden? Wat ik wil voorspellen is ongeveer de vegetatieverandering wanneer ik drainagegreppels sluit. Dus ik heb "sinks" berekend met de vultool op een dem om open watergebieden te krijgen, daarna gebruik ik flow accumulation met de MFD-optie als "profile flow" waarden voor en na het sluiten van de greppels. In de theorie van Ivanow 1975 (ik denk dat het in "Water Movement in Mirelands" staat) zijn er potentiële transmissiewaarden die je toestaan om ecotoop in veengebieden te definiëren. Bijvoorbeeld een potentiële transmissie van 0,5 cm²/s zijn veenbosgebieden en na 3 cm²/s zouden er verspreide houtige veenecotopen moeten zijn. Ik geloof dat potentiële transmissie wordt berekend als profile flow (in mijn geval flow accumulation met MFD?) / helling. Maar nu, als ik de potentiële transmissie van het gebied bereken met de bestaande status, kan ik niet vinden dat open gebieden met verspreide houtige veen ongeveer passen bij enige waarden van mijn potentiële transmissiewaarden. Heeft iemand ideeën hoe deze potentiële transmissie of ecotoop in veengebieden te berekenen met spatial analyst extension (ArcGIS Pro 3.4.3)?